آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایستگاه مترو شهر آفتاب افتتاح شد

افتتاح مترو

به گزارش راگانیوز ، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران،اعضای شورای شهر و مسئولان فرهنگی وزارت ارشاد و نمایشگاه کتاب ایستگاه مترو شهر آفتاب افتتاح شد.

این ایستگاه با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه خدمات به بازدیدکنندگان نمایشگاه افتتاح شد.

گفتنی است ایستگاه مترو شهرآفتاب به صورت جزیره ای و با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و سه برابر ایستگاههای معمولی هم باهدف تسهیل در تردد به مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده است .

شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد ۱۵ هزار مترمربع، رکورددار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود که در ساخت این ابرسازه باشکوه و بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، ۲۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۳ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری به کار رفته است.

معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی – اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب است.

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، گفت: برای رساندن این خط مترو به نمایشگاه بین المللی کتاب که اردیبهشت ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا می‌شود، به صورت سه شیفت و ضربتی کار کردیم و بحمدالله به اهداف و برنامه از پیش تعیین شده دست یافتیم.

وی با بیان اینکه فاز اول مترو تهران- پرند که تا شهر آفتاب است با همت شهرداری به مرحله بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار، فاز دوم و سوم پروژه در شش ماه کاری قابل تکمیل و افتتاح است.

علاقمندان به بازدید ازمجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب می توانند با تغییر خط در ایستگاههای تقاطعی ناوگان مترو تهران و حومه و ادامه مسیر به جنوب خط یک و از طریق ایستگاه مترو شهرآفتاب به محیط نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.

منبع: میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.