آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایستگاه های اتوبوس شهرری برای نابینایان مناسب سازی می شود

مجید فراهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب تابلو به خط بریل جهت استفاده نابینایان در ایستگاه های اتوبوس، اصلاح هندسی، جدول گذاری و ایجاد شرایط مناسب در تردد نابینایان و معلولان در شهر ری اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان امسال تمامی اصلاحات لازم در راستای دسترس‌ پذیر کردن ایستگاه‌ های مترو و اتوبوس و همچنین تردد ایمن در این ایستگاه‌ها برای استفاده نابینایان و معلولان به اتمام می رسد.
فراهانی یادآور شد: نابینایان نیز حق استفاده از تسهیلات و امکانات خدمات شهری را دارند و بر همین مبنا ایجاد تسهیلات و امکانات برای این قشر یک نیاز و ضرورت است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه اصلاح هندسی ایستگاه های اتوبوس از هم اکنون آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه در زمینه استفاده اقشار نابینا و کم بینا از ایستگاه‌های اتوبوس، مناسب سازی دقیقی وجود نداشت باید اقداماتی در این حوزه انجام می شد.
وی با بیان اینکه روشندلان نیز همانند سایر شهروندان باید از امکانات و تسهیلات بهره مند شوند، افزود: مناسب سازی محیط شهری از نیازهای اساسی کم بینایان و نابینایان به شمار می رود، چرا که نبود امکانات لازم در حوزه شهری، تردد آنها را با مشکل جدی مواجه کرده است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.