آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازداشت مدیر عامل کارخانه وارنای ورامین

ابوالقاسم مرادطلب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما ، گفت: مدیر عامل کارخانه تولید شیرو لبنیات وارنا به علت شکایت تعدادی از کارگران این کارخانه دستگیر شده واکنون تحت بازداشت است.
وی افزود: متولیان این واحد تولیدی از ابتدا تسهیلات کلانی از بانک ها دریافت کرده اند اما در جای خودش به مصرف نرساند ه اند و اینگونه این مجموعه بزرگ تولیدی را با مشکل مواجه کرده اند.
دادستان ورامین میزان بدهی های کل شرکت هلدینگ شهدادتهران را بیش از 460 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این درحالی است که طبق نظر کارشناسان کل این مجموعه تولیدی کمتر از 120 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.
وی با تشریح این تخلف اقتصادی اضافه کرد : به عنوان نمونه برای ساخت کشتارگاه زیر مجموعه این شرکت که هم اکنون 8 میلیاردتومان ارزش گذاری شده است حدود 60 میلیارد تومان بدهکاری دارد.
مجموعه تولیدی شهداد تهران  دارای 12 شرکت است یکی از آنها کارخانه شیر وارنا است.
یک سال است که این واحد تولیدی به علت مشکلات مالی ، با کاهش میزان تولید و تعدیل نیرو مواجه شده تا جایی که بسیاری از کارگران این کارخانه می گویند بیش از 4 ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند و این افراد برای احقاق حق خود بارها مقابل فرمانداری ورامین تجمع داشته اند.
فرماندار ورامین در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: 90 درصد این کارخانه با تسهیلات دولت ساخته شده است و دولت هر آنچه که نیاز بوده است به این واحد تولیدی کمک کرده است.
محمد رضا یوسفی افزود: به منظور حل مشکلات این کارخانه 250 میلیارد تومان تا کنون تسهیلات پرداخت شده است و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری پول نیازدارندو تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
وی اظهار کرد: دولت و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی، بیشترین حمایت از کارخانه وارنا را داشته اند اما سوء مدیریت باعث شده حمایت ها به افزایش فعالیت و رفع مشکلات منجر نشود؛بارها به مالک کارخانه اعلام کرده ایم اگر روند فعالیت کارخانه به این صورت ادامه پیدا کند این واحد بزرگ تولیدی سالانه 50 میلیاد تومان ضرر می دهد.
این کارخانه علاوه بر بدهی های بانکی حدود 9میلیارد تومان نیز به دامداران منطقه بابت خرید شیر بدهکار است.
کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید یکصد هزار تن محصولات لبنی در سال 1386 افتتاح شد اما پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی، مشکلات این کارخانه آغاز شد ، تا جایی که اکنون به طور کامل تعطیل و 600 نفر از کارگران آن بیکار شده اند.
تازه ترین اعتراض کارگران این کارخانه امروز (دوشنبه) رخ داد و جمعی از کارگران با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین از وی درخواست کردند برای دریافت حقوق معوقه و حل مشکلاتشان کمک کند.
امام جمعه شهرستان ورامین در این دیدار گفت: اینکه بیش از 250 نفر از کارگران کارخانه شیر وارنا در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند بیکار شوند ، به هیچ عنوان زیبنده نیست.
آیت الله سید مرتضی محمودی افزود: از مسئولان درخواست می شود برای رفع مشکلات کارخانه وارنا و کارگران این کارخانه چاره ای اساسی اندیشیده و اجازه ندهند این واحد مهم تولیدی به طور کامل تعطیل شود.
ورامین رتبه اول را در تولید شیر بین شهرستان های کشور دارد وقطب کشاورزی و دامپروری استان تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.