آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید فرماندار شهرری از شهرک صنعتی شمس‌آباد + تصاویر

 فرماندار ویژه شهر ری به همراه شهردار و سایر مسئولان شهرستان از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.

 هدایت الله جمالی پور در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد اظهار کرد: شهرک صنعتی شمس آباد در توسعه صنعتی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و صنعت از جمله حوزه هایی است که سایر حوزه های سیاسی و اقتصادی جامعه به آن نیاز دارد.

وی افزود: بیشتر مردم توسعه را وابسته به صنعت می‌دانند و کشورهایی که شاخص‌های صنعتی آن توسعه پیدا کرده را پیشرفته دانسته اما کشورهایی را که از لحاظ سیاسی یا حتی فرهنگی پیشرفت کنند را پیشرفته محسوب نمی کنند.

فرماندار شهرری عنوان کرد: توسعه در یک کشور باید تعریف متوازن داشته باشد یعنی همه شاخصه‌ها و مفاهیم توسعه در کنار هم و باهم رشد پیدا کند.

وی بیان کرد: توجه به صنعت یک اصل اصولی برای کشور بوده که اگر به توسعه صنعت کشور توجه و نگاه ویژه شود می تواند سبب کاهش برخی از معضلات یا ایجاد اشتغال و کارآفرینی و پویایی در جامعه شود.

جمالی پور تاکید کرد: در حل معضلات بخش صنعت باید با ایجاد فرصت‌های جدید به تامین منابع و جذب سرمایه پرداخت و به حوزه صنعت به عنوان بخش مولد درشهرستان نگاه ویژه شود.

وی افزود: نامگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به ترتیب نامگذاری به این دلیل بوده که ضرورت و اهمیت و کاربرد صنعت نسبت به بازرگانی بیشتر بوده و ایجاد صنعت پویا سبب رونق بازرگانی در کشور می شود.

فرماندارشهر ری عنوان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید اصلاح ساختار اقتصادی تا از این طریق به مبارزه با فساد اقتصادی بپردازد.

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مردم را در حوزه خدمات و صنعت وارد و بازار رقابت تشکیل دهیم سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری پیدا کرده، کیفیت محصولات بالا رفته و صادرات افزایش می یابد.

جمالی پور گفت: دولت تلاش می کند تا فقط در سیاست گذاری کلان نقش ایفا کرده و سایر بخش ها را به شکل خصوصی سازی به مردم واگذار کند حوزه صنعتی فرصت مغتنمی برای مردم بوده که در شهرستان ری با وجود شهرک صنعتی شمس آباد مردم این شهر می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای شهرک صنعتی شمس آباد به لحاظ استراتژیکی و سرزمینی فکر و تصمیم گیری شده اما به دلیل اینکه با کارشناسی ضعیف در مورد آن فکر شده امروز با مشکلاتی مانند تهیه آب که یکی از مهمترین مسائل آن است روبرو شده ایم.

فرماندار شهر ری بیان کرد: امروز در راستای حل مشکل آب شهرک صنعتی باید تلاش کنیم تا با تفکر و مهندسی جدید ظرفیت ها و توسعه صنعتی را به سمت دانش های نوین و شرکت های دانش بنیان که نیاز به آب کمتر دارد حرکت دهیم.

وی عنوان کرد: کشور ما در بسیاری از علوم و صنایع در دنیا اول است ما باید با استفاده از خلاقیت و ابتکار اساتید و دانشجویان در رشته های دانش بینان مشکلات شهر صنعتی شمس آباد را برطرف کنیم.

جمالی پور گفت: مبنای دولت بر اساس کرامت انسانی است مجموعه حاکمیتی خود را از مردم فارغ و بی نیاز ندانسته زیرا دولت و مردم هر دو نیازمند به هم هستند مجموعه های دولتی و صنعتی نیز  باید از حالت جزیره ای بیرون آمده و در چهار چوب روابط منقطی و عقلانی ظرفیت ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در شعار سال که عزم ملی را مطرح کردند عزم ملی ما مسئولان باید بر پرهیز از اختلاف، تخریب و تخطئه یکدیگر باشد تا در راستای توسعه و پیشرفت به همکاری های خوبی دست پیدا کنیم.

در ادامه عزیزالله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرری اظهار کرد: دولت اولویت های کلانی را به صنعت داده بر اساس آمار رسمی سهم حوزه صنعت در استان تهران نزدیک به 50 درصد است.

وی افزود: شهر ری با توجه به ظرفیت‌های فراوان مانند  فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهرکهای صنعتی، صنفی و واحد‌های تولیدی و معدنی و وجود جاده ترانزیتی در شهرری عملا به عنوان بار انداز استان تهران تبدل شده و سهم به سزایی از تولیدات صنعتی را بر عهده دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرری عنوان کرد: مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می کند تا راهکارهای جدیدی را با توجه به منابع انسانی عظیم برای صنایع پیدا کند که یکی از آنها صدور پروانه های صنعتی برای سرمایه هایی است که آلاینده نبوده و محدودیت سایر صنایع را ندارند در این راستا ما از دولت انتظار حمایت داریم.

درادامه بخشدار، شهردار، رئیس آموزش و پرورش و نیروی انتظامی حسن آباد شهرری از وجود برخی مشکلات مانند کمبود فضای آموزشی ، کلانتری و مشکلات آب شرب و خطوط مترو در این شهر صحبت کرده و خواستار رفع مشکلات آنها شدند.

خاطرنشان می شود فرماندار شهرری به بازدید از دو شرکت  آریا بنیامنین تولید کنند پلاستیک، و شرکت تولیدی شیشه و کریستال نوری تازه در شهرک صنعتی شمس آباد پرداخته و از نزدیک با روسای آنها به گفت وگو پرداختند.

آریا بنیامین از شرکت‌های تولید کننده پلاستیک است که محصولات خود را به میزان 3 یا 4 تن به کشورهایی مانند افغانستان، عراق، ترکمنستان و قزاقستان صادر کرده و در سالهای اخیر نه تنها نیاز کل کشور را بر طرف می‌کند بلکه به کشورهای نامبرده نیز صادرات دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.