آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

باز هم مرگ خاموش این بار در شهرری

 

معاون عملیات منطقه ای ایستگاه 9 آتش نشانی شهرری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بر اساس گزارش تلفنی شهروندان و اعزام تکنسین های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت مشخص شد که زن 25 ساله و مرد 20 ساله بر اثر مسمومیت ناشی از نشت گاز مونوکسیدکربن جان باخته اند.

ˈعباس زارعیˈ اظهار داشت: آتش نشانان قبل از ورود به این خانه، جریان برق و گاز منزل مسکونی را با استفاده از ابزار مخصوص قطع و درب منزل را گشودند.

وی گفت: در این منزل مسکونی حدودا 60 متر مربعی تمامی پنجره ها بسته بود و بخاری گازی روشن بود.

پس از حضور عوامل اورژانس مرگ هر دو نفر تایید شد، که علت این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی، گازگرفتگی بر اثر نشت گاز CO و استفاده از لوله های غیر استاندارد فنری (دودکش) اعلام شد.

این معاون عملیاتی آتش نشانی گفت: گاز مونو اکسید کربن (CO) یکی از خطرناک ترین گازهایی است که می تواند سبب مسمومیت تنفسی و مرگ شود، این گاز بی رنگ و بی بو است و بر اثر احتراق ناقص مواد سوختی تولید می شود.

مونو اکسید کربن به ویژه در فصل های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آبگرمکن ، اجاق گازهای غیراستاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش ) و همچنین عدم نصب صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسان ها را می گیرد.

استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، عدم استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش ، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، عدم نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که جهت جلوگیری از گاز گرفتگی باید رعایت شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.