آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

باید چرخ گردشگری، کشاورزی و صنعت در روستاها به حرکت درآید

به گزارش راگانیوز ، محمد حسین مقیمی در حاشیه افتتاح سالن چند منظوره ورزشی، کارآفرین و مدیریت بحران شهید «حیدری زاده« روستای «درسون آباد» ری  اظهار داشت: این سالن برای کمک به کارآفرینان، ورزشکاران و نیز مدیریت بحران در این روستای ۳هزار نفره تکمیل شده است.

وی با بیان این که محور مواصلاتی این روستا بهسازی شده است، گفت: به جوانان توصیه می کنم، برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاها اقدام کنند و وارد عمل شوند، در این راستا این افراد می توانند، از وام های اشتغال زایی با کارمزد پایین نیز بهره مند شوند.

استاندار تهران بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال در روستاها تاکید کرد و گفت: اشتغال زایی روستایی در سطح استان تهران در حال انجام است و شهرستان ری به دلیل موقعیت خاص و امکانات وسیع و کشاورزی مناسب، می تواند کارهای وسیع تر و مهم تری انجام دهد.

وی افزود: امروز مباحث مربوط به کارآفرینی توسط دهیاران، بخشداران و فرمانداران جدی گرفته شده است و همه در حال تلاش برای بها دادن به کارآفرینی و خودکفایی روستاها هستند.

مقیمی گفت: اگر بخواهیم در مواجهه با تحریم ها سربلند بیرون آییم، باید کار ایجاد کرده و تلاش خود را مضاعف کنیم.

نماینده عالی دولت روستاها را مرکز فعالیت های اقتصادی دانست و اضافه کرد: امروز در روستا باید تلاش کنیم که ارزش‌افزوده ایجاد کنیم

وی با بیان این که محصولات معدنی و کشاورزی که در روستاها به وجود می‌آید، باید با انجام فرآیندهای تکمیلی ارزش افزوده پیدا کند، گفت: باید چرخ صنعت و کشاورزی در روستاها را به حرکت آوریم و گردشگری را توسعه دهیم.

مقیمی اضافه کرد: در حال حاضر تمام دهیاران، شوراها و روستاهای ما فعال هستند و طرح های خوب ورزشی مانند ایجاد زمین های چمن مصنوعی، زمین های فوتبال، والیبال نیز در روستاها در حال انجام است.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.