آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بخش یک و دو مهر مرکز روانپزشکی رازی به بهره برداری رسید

به گزارش راگانی، بخش یک و دو مهر مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی از بخش های قدیمی و فرسوده این بیمارستان بوده که با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل خیرین در طول یک سال بازسازی و ساخته شده است.
بخش های مهر یک و دو در دو طبقه طراحی و ساخته شده که دارای ۸۰ تخت خواب است و در بخش درمانی فعال بیمارستان فعال قرار دارد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت در این مراسم با بیان اینکه متاسفانه در اثر رفتارهای غلط اجتماعی در سطح جامعه شاهد روز افزون بیماری های روانی در میان مردم هستیم گفت: امروز بالای ۲۶ درصد مردم دارای اختلالات روانی هستند.
هادی ایازی افزود: ۱۶ درصد زنان و ۱۰ درصد مردان دچار افسردگی و ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری در حال حاضر در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های دستگاه های فرهنگی کشور و دولت ایجاد نشاط در میان مردم است اظهار داشت: ایجاد نشاط و شادی در میان مردم می تواند در کاهش بیماری های روانی و افسردگی نقش به سزایی داشته باشد.
ایازی ادامه داد: خیرین و کسانی که در راه خدا دست به کارهای خیر می زنند و در تامین کمبودها به کمک دولت می آیند در ایجاد شادی میان مردم نقشی بی بدیل دارند.
وی با بیان اینکه دو قشر بیماران سوختگی و روانی در مقایسه با سایر بیماران مظلوم واقع شده اند عنوان داشت: دولت به دلیل کمبود امکانات و بخش خصوصی بخاطر هزینه های درمانی و طول درمان بالای این بیماری ها رغبت چندانی به مشارکت در این حوزه ها ندارند و از این رو بیماران این بخش به نسبت سایر بیماران از محرومیت بیشتری برخوردار هستند.
ایازی تاکید کرد: دولت یازدهم با اقداماتی که در خصوص مشارکت خیرین انجام داده است توانسته در سال ۹۵ مشارکت ۱ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی خیرین در بخش سلامت را ایجاد کند.
در ادامه این مراسم رئیس مجمع خیرین کشور گفت: علاوه بر جلب مشارکت خیرین در امر سلامت و توسعه محل های نگهداری بیماران روانی و سالمندان باید به وسیله رسانه ها و سازمان های فرهنگی کشور فرهنگ سازی لازم در میان مردم برای نگه داری این افراد در کانون خانواده ها فراهم شود.
حبیب الله بوربور ادامه داد: امروز کشور به دلیل جوان بودن جمعیت مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال جوانان را دارد ولی در سه دهه آینده اگر فرهنگ سازی مناسب در خصوص نگهداری سالمندان و بیماران روانی در کانون خانواده ها رواج پیدا نکند مراکز پر هزینه تخصصی نگهداری جوابگو نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در ادامه این مراسم گفت: خوشبختانه بیمارستان روانی رازی یکی از محل های مورد توجه خیرین است که هم در هزینه های یومیه و هم در هزینه های زیربنایی کمک شایان می کنند.
حمیدرضا خرم خورشید ادامه داد: بیمارستان روانپزشکی رازی به کمک خیرین توانسته در سال گذشته بخش های مختلف را بازسازی، محوطه سازی، نوسازی لجستیک و سالن ورزشی برای بیماران بسازد.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان روانی رازی بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در حوزه نگهداری بیماران روانی انجام می دهد، این مرکز دارای ۱ هزار و ۳۷۵ تخت مصوب است که در حال حاظر ۱ هزار و ۱۰۰ تخت آن پر است.
وی اضافه کرد: این بیمارستان دارای ۶۰۰ تخت بیماران روانی مزمن و ۵۰۰ تخت بیماران فعال است.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.