آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برای افزایش خدمت به روستانشینان باید نظام برنامه ریزی کشور اصلاح شود

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان تهران که در سالن اجتماعات باقرشهر برگزار شد تبعیض بین روستائیان و شهرنشینان را از مشکلات روستانشینی ذکر و بر جبران عقب ماندگی روستاها تاکید کرد.

وی ادامه داد: همانطور که نیازمند مشارکت سیاسی روستائیان هستیم باید به فعالیت های اقتصادی و تاثیرگذاری آنان نیز باور داشته باشیم.

رضوی گفت: حرکت در توسعه روستاها باید به گونه ای باشد که روستانشینان که امروز 70 درصد جمعیت کمیته امداد امام خمینی(ره) را تشکیل می دهند افرادی ثروتمند شوند.

وی توجه به حق مردم و خاستگاه اقتصاد مقاومتی را دو دلیل مهم برای توجه به روستانشینی ذکر کرد و افزود: یکی از مهمترین دلایل ترک روستاها از سوی مردم و تمایل به شهرنشینی کاهش فاحش رشد اقتصادی و تراز بازرگانی خارجی منفی است.

رضوی افزایش نرخ بیکاری، کاهش اشتغال و تولید ثروت را از ثمرات غفلت از روستاها عنوان کرد و اضافه کرد: روند توسعه روستاها به قدری کند و ضعیف است که در سال 93 بالغ بر 6 هزار و 200 روستای کشور از طریق تانکر آب شرب دریافت می کنند که این فاجعه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 870 هزار نفر از جمعیت استان تهران را روستائیان تشکیل می دهند افزود: این جمعیت روستایی از جمعیت 8 استان کشور بیشتر است اما از نظر تعداد استان تهران دومین استان از نظر جمعیت روستایی است و این نشان می دهد که روستانشینی در استان تهران ضعیف و نیازمند تقویت و حمایت است.

رضوی گفت: اگر 25 خانوار روستایی شرکتی را تشکیل دهند 60 درصد مبلغ مورد نیاز آنان را دولت تا سقف 7 و نیم میلیارد ریال و اگر 50 خانوار روستایی این شرکت را تشکیل دهند دولت 65 درصد و اگر 100 خانوار روستایی شرکت تشکیل دهند تا سقف 75 درصد از سرمایه را دولت تا سقف 30 میلیارد ریال وام با کارمزد 3 درصد به آنان وام می دهد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور و ضرورت مشارکت همگانی افزود: مردم روستا مردمی باهوش و انقلابی هستند به گونه ای که نرخ مشارکت سیاسی روستائیان بالای 90 درصد است.

رضوی گفت: مشارکت مردم در انتخابات عظمت ایران اسلامی را به همراه داشته و این عظمت، قدرت ایران را در مواجهه با زیاده خواهی جامعه جهانی به همراه دارد.

دو طرح عمران شهری مهم خانه ژیمناستیک و میدان میوه و تره بار باقرشهر با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، جمالی پور فرماندار شهرستان ری، الماسی مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران و استادفرج شهردار باقرشهر مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.