آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان ری آغاز شد

راگانیوز -ری -محمد عباسی با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای پس از برداشت گندم در این شهرستان کشت می شود، اظهار داشت: پیش بینی شده امسال ۴۷۵ هزار تن ذرت علوفه ای از اراضی کشاورزی این منطقه برداشت شود.
وی ادامه داد: برداشت ذرت علوفه ای همه ساله از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.
عباسی با بیان اینکه ۳۵ دستگاه کمباین و ۳۰۰ دستگاه کامیون در امر برداشت ذرت علوفه ای ری مشارکت دارند، افزود: برداشت، حمل و سیلو کردن ذرت علوفه ای برای ۴۰۰ نفر در این شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
رییس اداره جهاد کشاورزی ری با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید ذرت علوفه ای را در استان تهران دارد، عنوان کرد: این محصول توسط دامداری های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع آوری می شود.
وی در خصوص آبیاری ذرت علوفه ای این منطقه با آب های نامتعارف نیز گفت: بخشی از مزارع ذرت توسط آب های نامتعارف روخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد آبیاری می شود که اگر این این کشت ادامه پیدا نکند، شاهد گرد و غبار بسیار شدید در سطح شهرستان خواهیم بود.
عباسی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچگونه دلیل آلودگی و یا بیماری خاصی در خصوص ذرت های تولید شده در شهرستان ری گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.