آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برنامه عملیاتی برای برف روبی منطقه ۲۰ تهران تدوین می شود

به گزارش راگانیوز؛  فرهاد افشار پیش از ظهر دوشنبه در اولین جلسه هماهنگی ستاد برف روبی منطقه ۲۰ تهران با بیان این مطلب افزود: با توجه به آغاز فصل بارش های سنگین، سایت های برف روبی در نقاط کلیدی منطقه به زودی راه اندازی می شوند و برنامه عملیاتی مدیریت شهری به اطلاع شهروندان می رسد.

افشار به لزوم مشارکت شهروندان اشاره کرد و گفت: زمان مهمترین مولفه در شرایط بارندگی های سنگین به شمار می آید که شهروندان بر اساس رسوم گذشته با پارو کردن برف های مقابل درب های ورودی منزلشان باید به یاری مدیریت شهری بیایند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری همزمان با شروع بارش، برای پاکسازی معابر اصلی و بزرگراه ها آمادگی لازم را دارد، افزود: برای ارائه خدمات بهینه و تسهیل در اجرای امور، فعالیت ها در قالب مدل های از پیش تعیین شده به اطلاع شهروندان می رسد تا با آگاهی کامل با مدیریت شهری مشارکت کنند.

افشار ادامه داد: تهیه سند راهبردی و نقشه عملیاتی برای مدیریت حوادث غیرمترقبه و بحران های احتمالی ضروری است که این مهم در قالب نقشه های اطلاعاتی بر پایه مطالعات « جی. آی. اس» منتشر خواهد شد.

وی افزود: شناسایی نقاط حساس، معرفی تجهیزات و ماشین آلات، پتانسیل نیروی انسانی، معرفی سایت های برف روبی، مسیر حرکت ماشین آلات، اولویت های پاکسازی، تعداد و مکان مخازن شن، عملیات های اجرایی مدیریت شهری و نحوه مشارکت شهروندان از جمله اطلاعاتی است که در اختیار شهروندان و سرمایه های اجتماعی قرار می گیرد تا در شرایط بحرانی مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران بر اجرای جشنواره های متنوع فرهنگی متناسب با حال و هوای زمستان و بارش برف نظیر جشنواره های آدم برفی و مسابقه های عکاسی نیز اشاره کرد و خواستار مشارکت جدی شهروندان در زمان بارش های فصلی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.