آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برپایی جشن یلدا درمیان کودکان کبیرآباد توسط اعضای داوطلب خانه ایرانی شهرری + گزارش تصویری

به گزارش راگانیوز ، اعضای خانه ایرانی شهرری در پی حرکتی خداپسندانه برای بچه های کبیر آباد جشن یلدا برپا کردند .

به مناسبت آغاز فصل زمستان و شب یلدا اعضای داوطلب خانه ایرانی شهرری تصمیم به برگزاری جشن یلدا در میان بچه های بی بضاعت کبیر آباد گرفته تا از این طریق بتوانند دل این کودکان را شاد نمایند .

در این مراسم کودکان با کاغذهای رنگی همراه اعضای خانه ایرانی شهرری مشغول به ساخت کاردستی های زیبا شدند .

با توجه به اینکه در میان اعضا پزشک داوطلب هم وجود دارد ، پزشک مستقر در این منطقه محروم کودکان را معاینه کرده تا هر کدام اگر خدایی ناکرده بیماری دارند سریع تر به مشکلشان رسیدگی شود .

پخش انار به مناسبت شب یلدا در میان کودکان یکی دیگر از برنامه های خانه ایرانی شهرری بود .

خانه ایرانی شهرری در سال ۹۰ کار خود را از محل های حمزه آباد ، قلعه گبری و ۱۳ آبان با نیروهای داوطلب کار خود را آغاز کرده که جامع هدف این مرکز بچه های کار و محروم از تحصیل و همچنین بانوان سرپرست که بضاعت مالی ندارند ، است .

تا کنون در روستای کبیر اباد طرح مادرانه برای مادران باردار و همینطور طرح کوچه گردانان های عشاق که پخش مواد غذایی در شب قدر است اجرا شده است  و در محله ۱۳ ابان و کپر نشین ها پنج شنبه و جمعه ها معلم داوطلب در میان دانش آموزان حضور پیدا کرده و در مسائل تحصیلی آنان را یاری می نماید .

خانه ایرانی شهرری در بحث ورزشی ، پزشکی و تحصیلی و اشتغال زایی در حال فعالیت است که تولید کیف های دست دوز و جانماز از موارد اشتغال زایی توسط این مرکز است .

دکتر عزیزی ، پزشک حاضر در این طرح به خبرنگار ما گفت : شب یلدا شبی است که ما می توانیم شادی هایمان را با بچه های بی بضاعت تقسیم کنیم و حمایت از این مردم حمایت از خود فرد است که رضایتمندی برای انسان دارد که لبخند این کودکان با هیچ چیز قابل معاوضه نیست .

وی با اشاره به اینکه دولتمردان وظیف سنگینی در قبال مردم فقیر دارند ، افزود :دولتمردان باید علاوه بر مسائل سیاسی پیگیر زندگی مردم محروم هم باشند  که این امر یک وظیفه ملی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد تا هیچ کودکی در سن پایین کار نکند و از تحصیل محروم نشود .

از آنجایی که این روستا فاقد خانه بهداشت است و مردم برای درمان بسیار اذیت می شوند نیاز به یک درمانگاه به شدت در این روستا حس می شود و از آنجایی که محل ریختن زباله وجود ندارد مردمان این روستا مجبور هستند تا زباله های خود را در نزدیکی محل زندگی خود رو تپه های خاکی بریزند که دارای آلودگی های بسیار است مشکلات تنفسی بسیاری برا ی کودکان پیش آورده است .

لذا در همین راستا از مسئولان ذیربط خواستاریم تا مسائل بهداشتی این منطقه بررسی شود و با همدلی اساسی بتوانیم برای این مردم قدمی در زمینه بهداشت و اقتصاد  قدم برداریم تا شرایط مردم این روستا برای زندگی تا حدی مطلوب شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.