آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری اولین انتخابات الکترونیکی شهرداران مدارس شهرری

به گزارش راگانیوز ، شهردار منطقه ۲۰ (شهرری) روز دوشنبه در آیین انتخابات الکترونیکی شهرداران مدارس پایتخت در شهرری اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی برای نوجوانان زمینه ساز فعالیت و مسئولیت پذیری آنها در آینده می شود.
وی به اهداف اجرای طرح شهردار مدرسه اشاره کرد و افزود: طرح شهردار مدرسه با هدف شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی کردن نقش شهرداران مدارس و تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه برگزار می شود.
افشار عنوان کرد: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین مشارکت جمعی با برعهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.
وی عنوان کرد: در عرصه مدیریت و سکان داری شهر به مشارکت های مردمی نیاز است چرا که حضور و مشارکت مردمی سبب توسعه و پیشرفت در کارها می شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک طرح اجتماعی به شمار می رود، گفت: فرآیندهای کار جمعی و گروهی به دانش آموزان در این طرح آموزش داده می شود و در اداره امور مدرسه مشارکت می کنند.
بهروز نصیری یادآور شد: اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک تمرین در حوزه دموکراسی محسوب می شود تا دانش آموزان احساس کنند که در اداره و ساماندهی مدارس دخیل هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح شهردار مدرسه موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان می شود، افزود: ۶ مدرسه در ناحیه یک و هشت مدرسه در ناحیه ۲ شهرستان ری در طرح شهردار مدرسه حضور و مشارکت دارند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری عنوان کرد: دانش آموزانی که امروزه به عنوان شهردار مدرسه حضور دارند در آینده مدیران موفق و تاثیرگذاری برای جامعه خواهند بود.
وی افزود: تمرین مسئولیت سپاری و دموکراسی برای دانش آموزان یک نیاز و ضرورت به شمار می رود تا آنها در آینده کشور نقش موثری ایفا کنند.
مراسم انتخاب شهردار مدرسه در مجتمع آموزشی، فرهنگی صدیقه طاهره (س) شهرری روز دوشنبه با حضور شهردار منطقه ۲۰ و مسئولان شهری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.