آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه زکریای رازی

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری؛ اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور کتابداران و اعضای فعال کتابخانه برگزار شد.

در این نشست شش تَن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است :

کتاب “آنک آن یتیم نظرکرده” نویسنده: محمدرضا سرشار، ناشر: انتشارات به نشر/ ارائه دهنده: معصومه اکبری، کتابدار کتابخانه زکریای رازی.

آنک آن یتیم نظر کرده روایتی از زندگی پیامبر (ص) از زمان تولد تا هجرت به حبشه است که با نثری تاریخی که به فارسی دری نزدیک است نگاشته شده است . داستان از اندکی پیش از تولد محمد بن عبداله آغاز شده و ماجرای زندگی وی را تا پایان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه در بر می‌گیرد .

 کتاب “ریشه در عشق” نویسنده: لیلا رضایی، ناشر: انتشارات پگاه/ ارائه دهنده: سمیرا شاه علیزاده بختیاری، عضو کتابخانه

این داستان٬ داستان زندگی دختر جوانی به نام مهساست که عاشق دوست پدر خود فرهاد که اختلاف سنی زیادی با او دارد می­شود و سرانجام بعد از یک ازدواج ناموفق فرهاد و کمای یک ساله، فرهاد با او ازدواج می‌کند و یک زندگی بسیار عاشقانه را شروع می­کنند. به دلیل شغل فرهاد برای زندگی به نیویورک می­روند و در آنجا گرفتار نقشه‌های شوم جسیکا که در گذشته عاشق فرهاد بوده و ناکام مانده٬ می‌شوند و از همه جدا میمانند تا ….

کتاب “ن‍ب‍رد درال‍وک‌: خ‍اطرات‌ سردار ج‍ع‍ف‍ر ج‍ه‍روت‍ی‌زاده‌” نویسنده: م‍ح‍م‍ود ج‍وان‍ب‍خ‍ت، ناشر: انتشارات سوره مهر/ ارائه دهنده: زهرا حسینی هوشمند، عضو کتابخانه

کتاب حاضر، خاطرات داستانی جعفر جهروتی‌زاده است که محتوای کتاب گفته‌های نگفته بسیاری از وقایع جنگ است که گذر زمان آن را به دست فراموشی می‌سپارد. جعفر جهروتی‌زاده سال‏ها فرمانده یکی از یگانهای پارتیزانی بود که چندین عملیات مهم و خطرناک را در پشت جبهه عراقی‏ها فرماندهی کرد. این کتاب روایتی داستانی از این عملیات‏ها و خاطره‌های به یادماندنی است .

 کتاب “طرلان” نویسنده: فریده رهنما، ناشر: انتشارات درسا/ ارائه دهنده: معصومه شهبازی، عضو کتابخانه

نویسنده در این داستان به شرح زندگی افرادی می‌پردازد كه از گرسنگی فقر و تضاد طبقاتی رنج می‌برند. شخصیت‌های داستان به نوعی یا در رفاه كاملند یا در فقر مطلق هستند. طرلان قهرمان داستان محكوم به جبر در زندگی و تحمل سختی‌های زیادی‌ست، اما احساس مادری باعث می‌شود كه محكم و استوار در مقابل مشكلات ایستادگی كند.

 کتاب “شوهر آهوخانم” نویسنده: محمدعلی افغانی، ناشر: انتشارات جاویدان/ ارائه دهنده: اکرم امیری

داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می‌دهد و درون مایه  اصلی داستان با واقعیّت اسف بار زندگی زنان در لایه‌های پائینی جامعه در آن سالها ارتباطی نزدیک دارد و در نکوهش آئین چند همسری است. در این رمان مناسبات خانوادگی و ضوابط احساسی و عاطفی مرتبط بدان بازنمایی شده است.

 کتاب “شما که غریبه نیستید” نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی، ناشر: انتشارات معین/ ارائه دهنده: مهین ملکی، عضو کتابخانه

 هوشنگ مرادی کرمانی در این کتاب به صورت فصل های کوتاه و به نوعی دنباله دار سرگذشت کودکی و نوجوانی خود را با زبانی شیوا و طنزآمیز به رشته تحریر درآورده است. متولد یکی از روستاهای کرمان بوده و در همان کودکی مادرش را از دست داده بوده، پدرش تقریبا دیوانه بوده و در حقیقت پدربزرگ و مادربزرگش با دست تنگ و به وسیله کمک خرجی عموها او را بزرگ می کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.