آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری جلسه برنامه ریزی مراسم یادبود جهان پهلوان تختی

به گزارش راگانیوز  ، در این جلسه که با حضور نمایندگان فدراسیون های کشتی و باستانی، رئیس هیئت کشتی استان تهران، نماینده فرمانداری ویژه و شهرداری شهرستان ری ، رئیس ،معاون و مسئول حراست اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت کشتی و باستانی شهرستان ری، نمایندگان اداره اوقاف، اتاق اصناف و مسئول کانون پیشکسوتان کشتی تشکیل گردید در خصوص هرچه باشکوه تر برگزار کردن مراسم جهان پهلوان تختی به بحث و بررسی و مشورت پرداختند. و هر یک از اعضا نظرات  کارشناسی خود را بیان نمودند.

مصطفی نکو لعل آزاد ضمن تشکر از حضور میهمانان در این نشست اظهار امیدواری کرد برنامه یادبود این پهلوان امسال بهتر از سال های گذشته برگزار گردد و از پیشکسوتان و ورزشکاران درخواست نمود که مسئولیت این برنامه را بر عهده بگیرند و این مراسم خود جوش را به طرز شایسته ای مدیریت نمایند.

نامداری معاون اجتماعی شهرداری در خصوص این برنامه اظهار داشت:ما در طول سال گذشته جلسات متعددی در خصوص بررسی نواقص برنامه های سالیان گذشته انجام داده ایم.مراسم امسال نیز طبق سنوات گذشته در ابن باویه و در جوار مقبره این بزرگوار و ان شاء الله با کمک تمامی ارگان ها بهتر از گذشته برگزار می گردد.

عزیزی رئیس هیئت کشتی استان تهران از خادم به دلیل برگزاری مراسم بزرگداشت تختی در سالروز ولادت ایشان تشکر کرد و بیان داشت: ترتیبی انجام گردیده که از امسال در سالروز وفات جهان پهلوان تختی در سراسر استان ها مراسمی برگزار گردد و این یک حرکت نو و مثبت در جهت پاسداشت منش پهلوانی می باشد.ما افتخار می کنیم که شهر ری امانت دار این پهلوان می باسد و تمام تلاشمان را می کنیم که این برنامه هرچه باشکوهتر برگزار گردد.

شیخ محمدی مسئول امور اجتماعی فرمانداری ویژه ری ضمن اعلام اینکه باید منش پهلوانی را الگوسازی کنیم و در جامعه رشد دهیم، افزود: تلاش کنیم که با هماهنگی خوب مراسم در خور شأن تختی برگزار نماییم و دقت کنیم که از این مراسم در جهت مسائل سیاسی و انتخاباتی استفاده نشود.

موحدفرد نماینده فدراسیون باستانی گفت: اگر بتوانیم در طول سال حداقل 3 برنامه جهت بزرگداشت پهلوانان برگزار نموده و بتوانیم جایگاه و خواستگاه پهلوانی را در جامعه جا بیندازیم کار بزرگی کرده ایم.در این مراسم همگی ما تلاش می کنیم که در محدوده وظایفمان ، کارمان را درست انجام دهیم.متاسفانه مسائل غیر قابل پیش بینی در این برنامه بسیار است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست این مشکلات را کم کنیم.

کلاته مسئول کانون پیشکسوتان کشتی شهرستان ری اظهار داشت: مراسم جهان پهلوان تختی همیشه به صورت خود جوش برگزار گردیده و دوستداران مرحوم تختی همیشه در جوار مقبره ایشان یاد و خاطره این بزرگوار را زنده نگه می دارند.با توجه به ازدحام جمعیت در این مراسم پیشنهاد می کنم انتهای سوله برگزاری مراسم را باز نگه داریم تا جمعیت بیرون سوله نیز بتوانند از مراسم استفاده نمایند.

نیکپور نماینده اداره اوقاف شهرستان ری گفت: برگزاری مراسم یادبود پهلوانان و خصوصاً پهلوان تختی به صورت سالی یک بار بسیار کم است و متاسفانه شاهد این هستیم که در طول سال به محوطه مقبره ایشان هیچ توجهی نمی گردد.در این مراسم نیز ایستگاه های صلواتی را باید در جایی بنا نهیم که مزاحم رفت و آمد میهمانان به داخل جایگاه مراسم نشود.پارکینگ محوطه نیز باید طوری هماهنگ شود که با توجه به ازدحام ماشین ها مشکلی در تردد میهمانان ایجاد نگردد.

صباغی رئیس هیئت باستانی شهرستان ری در این خصوص بیان داشت: هویت جهان پهلوان تختی با گود زورخانه و تشک کشتی مشخص گردیده است و امیدوارم این هویت ها حفظ شوند و دو بعد کشتی و باستانی در این مراسم نمایش داده شوند.

شربیانی رئیس هیئت کشتی شهرستان ری اظهار داشت: جا دارد در این مراسم یادی کنیم از عزیزانی که در سال های گذشته در کنار ما بودند و امروز به دلایل مختلف در کنار ما نیستد و در این مراسم حضور ندارند. پیشنهاد می کنم با نصب بنر یا پلاکاردی یاد آنان را نیز گرامی بداریم.

و در پایان ذوالفقاری مسئول حراست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری اعلام نمود: پیشنهاد می کنم برای کادر اجرایی این مراسم کارت شناسایی و لباس یک رنگ تعبیه گردد  و مسئولیت نظم و امنیت  مراسم را به مسئولین جوان هیئت های ورزشی بسپاریم تابا صبرو حوصله بتوانند در جهت نظم بهتر مراسم اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.