آشنایی با شرح وظایف و رسالت مربیان در مدارس ، اجرای مراسم آغازینی پر محتوا با توجه به مقطع مدارس، تشکیل کلاس های آموزشی قوانین بازدید ها و اردوها، تشکیلات دانش آموزی و فعالیت های گروهی از موارد مطروحه در این جلسه بود.
ملکی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در رابطه با اهداف و محتوای مراسم آغازین گفت : مراسم آغازین مدارس اگر بانشاط و برنامه های متنوع شروع شود، نه تنها در امر پرورش روح معنوی دانش آموزان تاثیر دارد، بلکه در بالا بردن سطح آموزشی دانش آموزان چه از لحاظ یادگیری و چه از لحاظ بالا رفتن اطلاعات عمومی آنهاموثر است.
وی افزود : یكی دیگر از آثار مثبت تربیتی مراسم آغازین بهبود هیجانات دانش آموزان است، اگر دانش آموزان فاقد قابلیت و استعداد كاری باشند و به آن دست بزنند چون خود رابرای آن كار لایق نمی بینند احساس هیجانی در او گسترش بیشتری پیدا می كند و برای حل این مشكل می توان با سپردن مسئولیتی كه در توان دانش آموز باشد از به وجود آ مدن این هیجانات جلوگیری كرد