آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ظهر امروز در این آئین با اشاره به امتیازات ری، کار کردن در این شهرستان را افتخاری بزرگ دانست و اظهار داشت: ری با قدمتی چندهزار ساله یکی از چهار شهر قدیمی ایجاد شده در جهان به شمار می‌رود که آثار کشف شده در این سرزمین کهن و تاریخی نشان دهنده حداقل ۸ هزار سال تمدن و پیشینه است.

وی یادآور شد: ری همواره در طول تاریخ از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است و با دوران‌های پر فراز و نشیب در مقاطعی داری شکوفایی خاصی بوده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید بر هویت تاریخی ری که رشد تهران به واسطه آن بوده، خاطرنشان کرد: وجود اماکن مقدس معتبر و متبرکه در این شهرستان مذهبی و از همه مهم‌تر بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کنار پیشینه ارزشمند تاریخی و مردمی که تعلق خاطر و حساسیت عجیبی به محل زندگی خود دارد می‌طلبد با کمک اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد، قدم‌های جدی برای اعتلا و شکوفایی فرهنگ و هنر این شهر برداریم و در پایان مسئولیت یادگاری خوبی در این نقطه تاریخی به جا بگذاریم.

کاظمی با پیشنهاد راه‌اندازی مرکز پژوهشی ری‌شناسی ابراز داشت: با ظرفیت‌های موجود جا دارد با ایجاد چنین مرکزی در کنار یک کتابخانه مجهز و غنی و اقداماتی مبنی بر پژوهش که ثمره بهتری دارد را در دستور کار قرار دهیم و شاهد نتایج خوب و مؤثری برای ری باشیم.

در ادامه سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با تأکید بر اهمیت جایگاه فرهنگی، هنری، تاریخی و سیاسی ویژه ری اذعان داشت: با هم‌افزایی، هم‌فکری و مشارکت همه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت‌ها و اقدامات اثر خواهد داشت و امیدوارم با ایجاد کارگروه‌های خوب و ظرفیت‌های موجود، گام‌هایی برداریم که منشا خیر و برکت برای شهرستان ری باشد.

وی با اشاره به جمعیت و وضعیت جغرافیایی ری نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران ابراز امیدواری کرد بتوان با وجود و کمک فرمانداری ویژه ری سرانه فرهنگی هنری ری افزایش یابد.

در ادامه سید رحیم موسوی که حدود دو ماه سرپرست این اداره را بر عهده داشت از برگزاری نمایشگاه هفته کتاب، برنامه‌های هفته فرهنگی ری و مراسم جام باشگاه‌های کتابخوانی به عنوان مهم‌ترین اقدامات این مدت یاد کرد و پیگیری پروژه‌های عمرانی و وضعیت ساختمان اداره را جز اولویت‌های پیش‌روخواستار شد.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام سید رحیم موسوی تقدیر و تجلیل شد و نیز حکم انتصاب سید حسن صفوی قرائت و برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت شد.

از جمله سوابق سید حسن صفوی مسئولیت واحد بازرسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های ملارد و شمیرانات می‌توان اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.