آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری نشست کتابخوانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری، روز سه شنبه 13 اردیبهشت نشست کتاب و کتابخوانی با حضور اعضاء نوجوان این کتابخانه در ساعت30/16برگزار شد. در این نشست کتابدار و مسئول کتابخانه با محوریت طرح “کتابخوان اردیبهشت” کتاب “جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)” و کتاب “آنک آن یتیم نظرکرده” را معرفی کردند و شرکت کنندگان نیز به معرفی کتابهای مورد علاقه خود پرداختند. خلاصه ای از معرفی این کتابها به شرح ذیل می باشد:

رشید سرلک فر کتاب “جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)” نوشته مرتضی مطهری را اینگونه معرفی کرد؛ کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) یکی از آثار ارزشمند استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری است. این کتاب مذهبی یکی از کتاب هایی است که می تواند برای تبلیغ مذهب شیعه و بیان فضایل امام علی(ع) مورد استفاده قرار گیرد. این اثر برجسته استاد مطهری مانند تمامی آثار این استاد بزرگ خواندنی و زیباست . استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی (ع) شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد.

فاطمه خانشی کتاب “آنک آن یتیم نظرکرده” نوشته محمدرضا سرشار را معرفی کرد؛ این کتاب روایتی از زندگی پیامبر (ص) از زمان تولد تا هجرت به حبشه است. داستان از اندکی پیش از تولد محمد بن عبداله آغاز شده و ماجرای زندگی وی را تا پایان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه در بر می‌گیرد ونثر کتاب به فارسی‌دری نزدیک است.

هدیه محمدی کتاب “شازده کوچولو” اثر آنتوان دو سنت اگزوپری ترجمه ابوالحسن نجفی را اینگونه معرفی کرد؛ نویسنده این کتاب می خواهد بگوید که از دنیای شلوغ و درهم ادم بزرگ ها خسته است و می خواهد به دوران پاک و ارام کودکی ها برگردد. دنیایی که در آن بدی و دشمنی جایی ندارد. شازده کوچولو دنیای آدم بزرگ ها را به مسخره می گیرد و آنها را ه خاطر فراموش کردن ارزشهای اصلی زندگی سرزنش می کند. و ایشان مهم ترین جمله ی این داستانک را فقط با چشم دل می توان خوب دید.

فاطمه ابراهیمی کتاب “یکصد گیاه معجزه گر” را معرفی کرد؛ این کتاب تألیف دکتر خوش بین، کتاب مفیدی است که درهای شناسایی علم گیاه درمانی و معجزه مصرف ریشه و ساقه و برگ و گل و میوه و دانه، دسته ای از گیاهان مهم دارویی را به روی هموطنان و فارسی زبانان باز نموده است . مجموعه یکصد گیاه معجزه گر توسط محققی متخصص در رشته تغذیه و گیاه درمانی و معتقد به طب سنتی و مهمتر از همه توسط استادی به رشته تحریر در آمده که قسمت مهمی از زندگیش صرف تعلیم و تربیت متخصصین گیاه درمانی شده و بقیه آن به درمان و مداوای بیمارانی اختصاص یافته است .

زهرا عبدی؛ به معرفی کتاب اول: شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید پرداخت؛ این کتاب حاوي كلمات قصاري است از بزرگان ايران و جهان با موضوع موفقيت و راه و رسم زندگي كه از جنبه‌هاي روان شناسي بازگو شده است؛ براي مثال: “ديوانه مي‌گويد: من آبراهام لينكن هستم و فرد عصبي مي‌گويد: كاش من آبراهام لينكن بودم و آدم سالم مي‌گويد: من منم و تو تويي”. فردريك پولز. “هر بار كه به شكلي مي‌گوييم آمين، اتفاقي مي‌افتد”. استلاتريل‌مان.

سحر خرم پور کتاب هانس کریستین اندرسن و شش قصه، ترجمه مهدی شادخواست را معرفی کرد؛ این مجموعه حاوی شش داستان كوتاه از “هانس كریستین اندرسن”، نویسنده‌ی دانماركی (1875-1805)، تحت این عناوین است: پری دریایی، جوجه اردك زشت، خانه‌ی قدیمی، شاهزاده خانم و نخود، سوسك پهن و كفش‌های قرمز. برای نمونه “شاهزاده خانم و نخود” حكایت شاهزاده‌ای است كه برای ازدواج به دنبال شاهزاده خانمی اصیل می‌گردد. روزی بر اثر طوفان، شاهزاده خانمی به شهر او پناه می‌آورد. مادر شاهزاده قصد دارد برای اثبات شاهزاده بودن آن خانم و اصالتش او را با یك نخود آزمایش كند …”

فاطمه نظری کتاب بازیافت زباله نوشته استیو پارکر؛ ترجمه مجید عمیق‌ را معرفی کرد؛ این کتاب ما را در شناخت هر چه بهتر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم ، کمک می‌کند. این مجموعه ضمن پرداختن به موضوعات مرتبط با محیط زیست و مشکلاتی که جهان امروز با آن روبه روست، راهکارها و تدابیری را ارائه می‌دهد که می‌تواند سلامت زندگی آینده ما را تضمین کند‌ .

مرضیه علیخانی به معرفی کتاب دختر شینا پرداخت؛ مهناز ضرابی‌زاده نویسنده این کتاب نام اثرش را «دختر شینا» گذاشته است. موضوع اصلی آن، مرور خاطرات «قدم‌خیر محمدی کنعان» همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.