آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری نمایشگاه هنر “قطاعی” در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نمایشگاه بیش از 50 اثر در بردارنده آیاتی از قرآن و ادعیه با خطوط نسخ، ثلث، نستعلیق، رقاع و دیوان به نمایش عموم در آمده است .

 سلیمان‌زاده در تشریح این هنر تصریح کرد: قطاعی یا هنر کاغذبُری یکی از رشته‌های ظریف و دقیق هنری است که در آن هنرمند پس از طراحی روی کاغذ، نقش را با قیچی یا کارد مخصوص از میان کاغذ در می‌آورد و با چسباندن آن بر زمینه‌ای به رنگ دیگر، اثر جدیدی به وجود می‌آورد .

 وی ادامه داد: ابزارهای‌ کاغذبری‌ بسیار ساده‌ و انگشت‌شمار ازجمله‌ کاغذ، ساده‌ یا رنگین‌، مقراض‌ یا قیچی‌، کارد کوچک‌ و گزن‌های‌ ویژه‌ پوست‌بری‌  (شفره)، قلم‌های‌فلزی‌ گوناگون‌، پیش‌ تخته‌ و مقوا هستند .

 سلیمان زاده در خصوص آثار این نمایشگاه ذکر کرد: بیش از ٥٠ تابلو قطاعی در ابعاد مختلف با موضوعات آیات قرآن کریم و ادعیه حاصل تلاش خودم و بخشی نیز از آثار دخترم ملیحه سلیمان زاده است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد .

سلیمان زاده درخصوص بزرگ‌ترین و کوچکترین اثر هنری در این نمایشگاه گفت: بزرگترین تابلوی قطاعی این نمایشگاه در حدود ٢ متر و نیم طول دارد که سوره‌های قرآن بر آن نقش بسته است و کوچک‌ترین اثر قطاعی شده نیز در ابعاد یک ونیم در ٥ سانتی متر است که نام مبارک حضرت فاطمه(س) را در بر دارد و باید با ذره بین به آن نگاه کرد .

گفتنی است، چنگیز سلیمان زاده کار خود را از سال ١٣٦٥ آغاز کرد و به صورت حرفه ای در سال ١٣٨٣ این هنر را ادامه داد و از همان سال در نمایشگاه های مختلفی شرکت و تا به حال ٢٠ نمایشگاه به همراه دخترش برپا کرده است .

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ٢٩ بهمن از ساعت ٩ تا ٢٠ به مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی واقع در میدان نماز شهرری، ‌مجموعه حضرت ولی عصر (عج) مراجعه کنند .

نمایشگاه یادشده با همکاری کانون بسیج هنرمندان ناحیه ری و کانون هنرمندان شهرستان ری برگزار شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.