آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری همایش ملی حکیم طهران در شهرری

به گزارش راگانیوز، محمدباقر خراسانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگران اظهار کرد: به خاطر اینکه مرقد حکیم آقاعلی مدرس‌زنوری در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) واقع شده است، همایش ملی نکوداشت از این شخصیت بزرگ که مشهور به «حکیم طهران» است، در تالار شیخ صدوق این آستان برگزار شد.

وی بیان کرد: روز نخست این همایش با سخنرانی شخصیت‌های برجسته علمی به همراه قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله جوادی آملی آغاز شد.

دبیر همایش ملی حکیم طهران با بیان اینکه علی مدرس زنوری جزء اندیشمندان بزرگ ایرانی است و بعد از ملاصدرا تاثیرگذارترین حکمای ایرانی و شیعی شناخته شده است، تصریح کرد: فضای آشنایی به فلسفه تطبیقی از عصر حکیم طهرانی آغاز شده است و غربی ها شناخت خوبی نسبت به این اندیشمند بزرگ دارند.

وی خاطرنشان کرد: وی در دوره قاجاریه می زیست و در مدرسه سپهسالار قدیم جنب مدرسه مروی تدریس می کرد و دلیل مشهور بودنش به «حکیم طهران» به خاطر نوآوری‌های خاص او در زمینه حکمت و فلسفه است.

خراسانی گفت: دبیرخانه این همایش از سال 1392 فعال شده است و تاکنون 16 پیش نشست در شهرهای مختلف ایران در ارتباط با این همایش برگزار شده است که مباحث مطرح شده در این پیش نشست ها در قالب یک جلد کتاب آماده شده و در این همایش رونمایی می شود.

وی ادامه داد: فراخوان مقاله پیرامون پنج محوردر کمیته علمی همایش تهیه و به مراکز و شخصیت های فرهنگی ابلاغ شده است که تاکنون 50 مقاله به دبیرخانه رسیده است و پس از ارزیابی 37 مقاله منتخب شد که در قالب 2 جلد کتاب در این همایش رونمایی می شود.

دبیر همایش ملی حکیم طهران افزود: از ظرفیت های حوزه علمیه برای تصحیح آثار بدست آمده استفاده شده است، آیت‌الله مصطفوی، مهدی محقق، غلامحسین دینانی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، نجف لک‌زایی از سخنرانان روز نخست این همایش در شهرری هستند.

وی در پایان متذکر شد: آیین اختتامیه این همایش فردا در تالار قدس مجتمع عالی امام خمینی (ره) قم با سخنرانی آیت‌الله سبحانی برگزار خواهد شد.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.