آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری گردهمایی مدیران پژوهشی و پژوهشگران استان تهران

مدیر کانون علمی پژوهشگران خبر داد
برگزاری گردهمایی مدیران پژوهشی و پژوهشگران استان تهران

راگا نیوز-مدیر کانون علمی پژوهشگران گفت: گردهمایی کیمیا که بزرگترین رویداد علمی شهرری است 27 شهریور ماه جاری با حضور مدیران پژوهشی و پژوهشگران استان تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری گردهمایی مدیران پژوهشی و پژوهشگران استان تهران

مسعود محمدی از برگزاری گردهمایی مدیران پژوهشی و پژوهشگران استان تهران خبر داد و گفت: لزوم توجه و حساسیتی ویژه در نظام تصمیم سازی بر مبنای رویکرد دانایی محور یکی از بارزترین ملزومات مدیریت شهری، توسعه و کاربرد الگوهای علمی و تخصصی، نوآوری‌ها، اختراعات و ابتکارات راهکارهایی اثر بخش و تضمین شده هستند که در قالب تحقیقات و پژوهش‌های توسعه‌ی و کاربردی پدیدار گشته، شکل گرفته و به اجرا در می‌آیند.

دبیر اجرایی گردهمایی «کیمیا» و مدیر کانون علمی پژوهشگران اظهار داشت: مدیریت شهری تهران را در اداره دانش محور شهر یاری می‌کند. بنابراین وجود مراکز علمی پژوهشی به‌منظور ساماندهی، گسترش و ارتقای تحقیقات و پژوهش‌ها و سوق دهی آنها بر اساس نیازها امری ضروری است. اما به هر طریق اقدامات پراکنده و ناهماهنگ در حوزه تحقیقات از سوی مراکز و نهادهای مختلف پژوهشی نمی‌تواند آثار مطلوب فعالیت‌های همسو و هم جهت را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: از این‌رو نخستین گردهمایی مدیران پژوهشی مراکز علمی تحقیقاتی معتبر و پژوهشگران حقیقی و حقوقی استان تهران به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری نهادهای پژوهشی و چالش‌های مشترک موجود بین پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی استان تهران برگزار می‌شود.

* برخی از اهداف این گردهمایی

محمدی در تشریح اهداف این گردهمایی عنوان کرد: ایجاد فضایی جهت آشنایی پژوهشگران با مراکز، تشکل‌ها و سازمان‌های علمی پژوهشی، ایجاد فضایی جهت تعامل و هم افزایی انجمن‌ها و مراکز علمی ـ تحقیقانی، ایجاد نوعی رقابت در بین این مراکز، آسیب شناسی‌های موجود در فضای تعامل بین جامعه پژوهشگر و مراکز علمی، راه‌اندازی سلسله جلسات مشابه به‌منظور فعال شدن هرچه بیشتر برخی کانون‌ها و مراکز نوپای علمی ـ تحقیقاتی حتی به بهانه مطرح شدن در این گونه گردهمایی‌ها است.

دبیر اجرایی گردهمایی کیمیا و مدیر کانون علمی پژوهشگران افزود: پایش و معرفی و تجلیل از مراکز و پژوهشگران برتر در حوزه علم و فناوری هرساله بعد از این گردهمایی، راه‌اندازی کارگروه‌هایی جهت ادامه داشتن تعامل مراکز شرکت کننده در این گردهمایی بعد از مراسم با مسئولان برگزار کننده، تشکیل یک بانک اطلاعاتی از مراکز و پژوهشگران علمی و ایجاد هم افزایی و تشکیل یک صنف علمی در جهت تحقق اهداف علمی و آموزشی کشور از دیگر اهداف این گردهمایی است.

محمدی در ادامه آسیب شناسی دلایل رابطه ضعیف مدیران با جامعه پژوهشگران و ایجاد فضایی برای ایجاد رابطه‌ای مستحکم بین مدیران و پژوهشگران از اهداف اصلی این گردهمایی است.

وی در ادامه به شرکت کنندگان در این گردهمایی علمی پرداخت و گفت: بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه رویان، انجمن عمران دانشگاه خواجه نصیر طوسی، مجله علمی دانشمند، انتشارات مازیار، پایگاه اینترنتی نارنجی، پایگاه اینترنی بلاگفا، نشریه معتبر و پرسابقه نشنال جئوگرافیک، دبیرستان علامه حلی، پایگاه اینترنتی پونیشا، سازمان کتابخانه، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و ده‌ها شرکت و کانون دیگر به همراه جمعی از پژوهشگران و نخبگان و محققان استان تهران در این رویداد علمی شرکت می‌کنند.

برنامه‌های گردهمایی کیمیا

دبیر اجرایی گردهمایی «کیمیا» و مدیر کانون علمی پژوهشگران تصریح کرد: نخستین گردهمایی پژوهشگران و مدیران پژوهشی استان تهران با حضور فعالان عرصه‌های گوناگون علمی ـ پژوهشی روز چهارشنبه 27 شهریور ماه 92 از ساعت 10 صبح

در سالن همایش‌های حضرت ولی‌عصر (عج) واقع در شهرری، میدان نماز، فرهنگ‌سرای ولاء برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، دبیر اجرایی این گردهمایی مسعود محمدی و مجری و برگزار کننده این گردهمایی کانون علمی پژوهشگران است.

محمدی در ارتباط با برنامه‌های گردهمایی کیمیا بیان داشت: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان به سخنرانی خواهند پرداخت و همچنین سازنده مستند مشهور میراث آلبرتا (حسین شمقدری) که به بررسی پدیده مهاجرت نخبگان از کشور پرداخته بود، ایرج حسابی (پسر پرفسور حسابی)، جمعی از نفرات برتر کنکور 92، جمعی از مدال آوران المپیادهای علمی کشور در سالی که گذشت نیز در این گردهمایی حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین گفت‌و‌گوی تلفنی با چندتن از مشاهیر دنیای علم نظیر پرفسور سمیعی و … صورت خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.