آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بزرگترین مشکل ما تامین هزینه حامل های انرژی است/دولت هیچ اقدامی برای رفع مشکلات ما نکرده است/اکثر درآمد موسسه از منابع مردمی است

به گزارش راگانیوز ،  حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از ۸۶ درصد از منابع مالی موسسه توسط مردم تامین می شود و برخلاف تقاضاهای مکرری که داشته ایم، دولت هیچگونه اقدامی جهت حل مشکلات موسسه کهریزک نکرده است.

DSC_0951

دکتر حسن احمدی استاد دانشگاه و مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک، ظهر امروز در نشست خبری  که پیرامون چالش های پیش رو موسسه خیریه کهریزک برگزار شد، گفت: موسسه خیریه کهریزک دارای قدمتی ۴۴ ساله و  از سال ۱۳۵۱ راه‎اندازی شده است و در حال حاضر نیز بیش از ۲۴۰۰ مددجو با رده های سنی مختلف را در دو مرکز تهران و کرج تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه کهریزک و قریب به ۶۷۰ نفر نیز از سال ۹۳ در آسایشگاه البرز واقع در محمدشهر کرج به آن ها خدمات رسانی می شود که در مجموع بیش از ۲۴۰۰ نفر خواهند شد.

وی مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل را به نفع موسسه دانست و خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری در منزل برای هر سالمند ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان است که اگر در آسایشگاه نگهداری شوند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باید برای آنها ماهیانه هزینه شود.

احمدی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف ما این است که سالمندان در خانه های خود مراقبت شوند و به همین دلیل در آسایشگاه محمد شهر کرج ۱۱۵ خانواده تحت مراقبت تیم های پزشکی ما هستند.

DSC_0975

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۶ درصد از درآمدهای موسسه از طریق نهادهای مردمی است، اظهار داشت: ۱۴ درصد باقی مانده نیز از سوی نهادهای مختلفی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین می شود که طبق آمار سال ۹۴ ، اداره بهزیستی در ازای معرفی هر مددجو به کهریزک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و کمیته امداد تنها ۶۰ هزار تومان پرداخت می کند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در بخش دیگری از این نشست خبری از فعالیت درمانگاه تخصصی جواد الائمه (ع) به عنوان سومین مرکز فعال موسسه خبر داد و گفت: این درمانگاه در منطقه افسریه تهران واقع شده که روزانه بیش از هزار نفر را ویزیت می کند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اقدامات فرهنگی موسسه در این ماه پرخیر و برکت گفت: برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و همچنین قرائت تمام جزءهای قرآن از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی است که در موسسه کهریزک انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باقرشهرنیوز مبنی بر مهمترین مشکل موسسه کهریزک گفت: بزرگترین مشکل موسسه کهریزک حامل های انرژی مانند گاز و آب هستند که متاسفانه در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد تومان برای این دو حامل انرژی بدهکار هستیم و با پرداخت آن مشکل داریم؛ در صورتی که این پول می تواند صرف بالا بردن کیفیت ارائه خدمات به مددجویان شود.

DSC_0972

وی دیگر مشکل بزرگ موسسه را مشکلات دارویی دانست و اظهار داشت: ماهیانه ۸۰۰ میلیون تومان صرف خرید دارو می شود که مارا با مشکلات بسیاری مواجه می نماید و با توجه به داروهای گران بیماری هایی مانند «ام اس»، از دولت بارها خواسته ایم تا تخفیف و یارانه ای را برای تهیه دارو به موسسه ارائه دهد.

احمدی یکی دیگر از مشکلات بزرگ موسسه را خرید پوشک برای سالمندان عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طور سالیانه برای خرید پوشک هزینه می کنیم که گاها در تهیه و خرید آن با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک نسبت به عدم پرداخت یارانه های مددجویانش توسط دولت بسیار گله مند بود و تصریح کرد: دولت تاکنون برای هیچ یک از مددجویان ما یارانه ای پرداخت نکرده و با اینکه حدود ۳۵۰ نفر از مددجویان ما از خیابان جمع آوری شده و هویتی ندارند و مکاتبات زیادی نیز در این مورد انجام شده است؛ اما هنوز هم به نتیجه نرسیده ایم.

وی پرداخت بیمه کارکنان موسسه را از دیگر مشکلات مهم و گاها سنگین آسایشگاه ها دانست و افزود: حدودا ۶۰۰ میلیون تومان در ماه هزینه واریز حق بیمه کارکنان موسسه می شود که دولت می تواند در پرداخت بیمه مساعدت های لازم را داشته باشد و معافیت هایی را ایجاد نماید.

وی در بخش پایانی این نشست عنوان کرد: بیش از ۸۶ درصد از درآمدهای موسسه توسط مردم تامین می شود که این مبلغ به طور میانگین ماهیانه ۳ میلیارد تومان است که از طریق کمک های نقدی و غیرنقدی و کمک های نیکوکاران تامین می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به کمک ایرانیان مقیم کشورهای خارجی به موسسه کهریزک گفت: در گذشته این کمک ها خیلی خوب اتفاق می افتاد اما به دلیل تحریم ها ؛ در حال حاضر این اتفاق رخ نمی دهد که امیدواریم به زودی این امر هم محقق شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.