آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بزودی نتایج رونق اقتصادی ناشی از برجام در کشاورزی “ری” نمایان می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسم تبادل تفاهم نامه سه جانبه همکاری در مدیریت بر منابع آب سد فشافویه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی شهرستان ری که سطح کشاورزی استان تهران را بالا برده است ابراز امیدواری کرد که معضلات تامین آب کشاورزی شهرستان ری با حمایت مسئولان استان حل شود.

وی گفت: گسترش جمعیت ساکن و بناسازی در اراضی کشاورزی که باعث استفاده آب کشاورزی برای تامین شرب شده است کشاورزی ری را تحت تاثیر جدی خود قرار داده است.

جمالی پور یکی از جدی ترین راه های حل مشکل کم آبی کشاورزان شهرستان ری را استفاده از آبیاری مدرن و تحت فشار ذکر کرد و افزود: باید از اعتبارات بهینه سازی آبیاری کشاورزی به خوبی استفاده کنیم.

وی بر مدیریت آب سد شهید کلانتری در محدوده بخش فشافویه تاکید کرد و افزود: فشافویه روزگاری مهمترین مرکز تامین غلات استان تهران و حتی کشور بود.

جمالی پور همچنین تاکید کرد: اختصاص آب سد شهید کلانتری به بخش کشاورزی در عین حال نباید به صنعت دامداری شهرستان ری لطمه بزند و با مدیریت بهینه باید به کشاورزی و دامداری همزمان توجه شود.

تبادل تفاهم نامه سه جانبه همکاری در مدیریت بر منابع آب سد فشافویه فی مابین جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری ،ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انجام شد.

این تفاهم با هدف مدیریت بر تامین و تقسیم آب سد شهید کلانتری فشافویه بدون ورود به ساختگاه سد و مدیریت بر سازه آن انجام شد و بر اساس آن از 12 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در این سد 4.6 دهم درصد به دامداری و 7.4 دهم درصد به کشاورزی اختصاص می یابد.

سد فشافویه هم اکنون 12 میلیون متر مکعب آب درخود ذخیره دارد که با لایروبی و برداشت اضافه زمین، امکان ذخیره 30 میلیون متر مکعب آب را نیز دارد.

منابع آب این سد از سیلاب های رودخانه کرج و کن و همچنین روان آب های شهرها و شهرک های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم تامین می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.