آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بند 20 برای گود ضایعات محمودآباد کارساز نیست/ بازار قدیمی شهرری مرمت می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 احمد مسجد جامعی و حسن خلیل آبادی از اعضاء شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به همراه سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 از کارخانه های آجرنسوز و سیمان، گود ضایعات ارضی روستای محمودآباد، توقفگاه اتوبوس های شهری، سامانه تندرو 6 اتوبوسرانی، کانال های سرخه حصار و عباس آباد به عنوان موقعیت های منشاء آلایندگی، بازدید کردند.

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 گفت: منشاء آلودگی و موقعیت های آلاینده شهری شهرری مشخص هستند و تمهیدات لازم زیست محیطی نیز برای آنها پیش بینی و اجرا شده است و برای اقدامات هدفمند و اثرگذار، نیازمند طرح مطالعاتی آلاینده ها هستیم.

صفوی افزود: طبق شاخص های آلودگی هوا، منطقه 20  عموما به عنوان آلوده ترین نقطه شهر تهران بوده است که مدیریت این مهم نیازمند نگاه ویژه شورای اسلامی به این منطقه است.

بند 20 برای گود ضایعات محمودآباد کارساز نیست

وی در خصوص گود انباشت ضایعات اراضی روستای محمودآباد گفت: این موقعیت یکی از مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند و زباله از مناطق 22 گانه شهر تهران است که با توجه به اینکه در محدوده حریم قرار دارد اعمال بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها امکان پذیرنیست.

روستای محمودآباد یکی از 30 نقطه جمعیتی محدوده حریم منطقه 20 و شهر تهران است.

بازار قدیمی شهرری مرمت می شود

شهردار منطقه 20 به ساماندهی خیابان حرم و مرمت کاروانسرای صفوی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور زائران و گردشگران، موقعیت های مکانی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همواره مورد توجه مدیریت شهری منطقه 20 است و مرمت بازار قدیمی شهرری در دستور کار قرار گرفته است.

صفوی یادآور شد: بازار قدیم ری از بازارهای تاریخی و مراکز فروش کالاهای تجاری بازرگانان جاده ابریشم بوده که در ضلع شمال آرامگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.

کارخانه آجر نسوز امین آباد تخلیه می شود

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در بازدید از شرکت فرآورده های آجر نسوز امین آباد،در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت گفت: طی توافقی که با شهرداری صورت گرفته، مقرر شده این شرکت تغییر کاربری دهد و حکم تخلیه نیز اخذ شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرف مدت هفت ماه آینده این کارخانه تخلیه می‌شود، عنوان کرد: مقرر شده تا کارخانه فرآورده های آجر نسوز به شهرک صنعتی شمس آباد منتقل شود.

خلیل آبادی افزود: این کارخانه و کوره های آجرپزی آن قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد، چراکه تپه های اطراف آن متعلق به زمان سلجوقیان است و در 25 فروردین ماه سال 1313 ثبت ملی شده است.

به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی به علت آلودگی زیاد و ریزگردهای ناشی از آن، کارخانه شب‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تهران گردی احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر این بار در شهرری با همراهی حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و شهردار منطقه 20 و با رویکرد زیست محیطی و بررسی موقعیت آلاینده های شهری انجام شد.

http://raganews.ir/?p=59536

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.