آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بهره برداری از سه طرح محیط زیستی در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ؛ همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ، سیستم تصفیه پساب سه واحد صنعتی و تولیدی دربخش حسن آباد  شهرستان ری به بهره برداری رسید.

مسعود تجریشی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه واحدهای دامداری مجموعه هایی با بار آلودگی بسیار بالا هستند، گفت : فاضلاب این واحدها علاوه بر اینکه باعث ایجاد بوی بد می شود در صورت تصفیه نشدن و ورود به طبیعت باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی بسیار و می تواند توسط بخش کشاورزی به صورت خام مصرف شود و آلودگی نیز به چرخه مصرف بازگردد.

وی با بیان اینکه محیط زیست در سال های اخیر این واحد های آلاینده را شناسایی کرده است، افزود :خوشبختانه بسیاری از این واحدها اقدام به احداث تصفیه خانه ها و رفع آلودگی کرده اند و این نشان دهنده این است که با مدیریت، تدبیر و داشتن برنامه می توانیم صنایع و واحد های تولیدی را به سمت حفظ محیط زیست سوق دهیم.

تجریشی با اشاره به اینکه ساخت و بهره گیری از تصفیه خانه ها باعث بازچرخانی آب در واحدهای تولیدی می شود، گفت: آب تصفیه شده هم در بخش کشاورزی و هم در فرایند تولید قابل استفاده خواهد بود و برای تولید کننده نیز دارای منفعت اقتصادی است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود، بیان داشت: ضمن اینکه باید توسعه و صنعت داشته باشیم، همزمان باید به مسائل محیط زیستی توجه کنیم و در این صورت مطمئنا نیازهای اقتصادی و زیست محیطی و پایداری محیطی که فعالیت در آن انجام می شود مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه  قطعا با شناسایی کانون های بوی اطراف فرودگاه امام(ره) در منطقه و ارائه راهکار می توانیم  مسئله بوی بد را حل کنیم اظهار داشت :  هر کدام از این تصفیه خانه ها  با هزینه ای  بالغ بر ۱ میلیارد تومان ساخته شده است.

تجریشی اضافه کرد: در واقع احداث تصفیه خانه برای واحدهای صنعتی و تولیدی هزینه نیست بلکه سرمایه گزاری برای گسترش فعالیت های خود است و واحدها با ساخت تصفیه خانه بخشی از آب مورد نیاز را با توجه به محدودیت منابع آب تامین می کنند و این در مقایسه با هزینه های بسیار زیادی که واحدهای تولیدی دارند بسیار ناچیز است.

در این مراسم سیستم تصفیه پساب مجتمع کشت و صنعت روزان، دامداری تلیسه نمونه و دامداری قدرتی با مجموع ظرفیت تصفیه فاضلاب ۷۵۰ مترمکعب در شبانه روز با اعتبار ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

صداوسیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.