آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بوستان های منطقه 20 شبانه نظافت شد/جمع آوری یک تن پسماند خشک در روز طبیعت

به گزارش راگانیوز سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: منطقه 20 با عرصه بالغ بر 2 هزار و 420 هکتار فضای سبز شامل فضاهای تفرجگاهی و 177 بوستان، در روز طبیعت میزبان شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی بود که با فعالیت شبانه روزی عوامل مدیریت شهری به آنها خدمات رسانی شد.

صفوی با اشاره به اینکه فعالیت های نگهداشتی شهر وابسته به زمان نیست و در صورت نیاز در هر ساعتی از شبانه روز بایستی انجام شود، افزود: با توجه به اینکه شهروندان تا ساعات پایانی روز از عرصه های فضای سبز استفاده می کردند، نظافت و آراستگی تمامی بوستان ها و فضاهای تفرجگاهی منطقه 20 تا پاسی از شب ادامه داشت و 254 تن پسماند تر در این روز از مخازن فضاهای سبز جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در 16 بوستان شاخص و بزرگ منطقه 20 خدمات ویژه ای همچون توزیع کیسه های زباله، تحویل سبزه و ماهی و توزیع بسته های گردشگری انجام شد، افزود: شهروندان طبیعت دوست در تفکیک پسماند، مشارکت گسترده ای با مدیریت شهری داشتند و یک تن پسماند خشک در روز طبیعت، جمع آوری شد.

صفوی ادامه داد: گشت 6 خودرو ملودی، جانمایی 40 مخزن ویژه تحویل سبزه و ماهی، فعالیت23غرفه بازیافت، توزیع 200 کیلو کیسه زباله و استقرار 2 پایگاه آموزشی در زمینه تفکیک پسماند از اقدامات ویژه روز طبیعت در خصوص جمع آوری پسماند خشک بود.

وی به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: با پیش بینی تمهیدات لازم برای ادای فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، در بوستان های شهری منطقه 20 همچون نغمه، ایثار، جانبازان، ماهور، دانش و نورعلیزاده  در محدوده شهری و عطر نرگس در محدوده حریم و شهرداری ناحیه 7 این فریضه معنوی بر پا شد و شهروندان علاوه بر انجام آئین های نوروزی، امکان انجام فرایض دینی و مذهبی را نیز داشتند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: فعالیت های نگهداشتی شهر که همزمان با ایام نوروز بدون وقفه با فعالیت شبانه روزی عوامل مدیریت شهری ادامه داشت و روز طبیعت به اوج رسید و در حال حاضر به حالت عادی برگشته است و طبق روال و برنامه های روزانه انجام می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.