آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیانیه فرماندار ویژه شهرستان ری به مناسبت آغاز دهه فجر

به گزارش راگانیوز ، ایام الله دهه فجر یادآور مبارزه دلاورانه ملت رشید ایران به رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) با ظلم و جورِ طاغوت است؛ پاسداشت این ایام بدین معناست که هنوز این مردم همیشه در صحنه، از آرمان های انقلاب شان که همانا استقلال و آزادی و پیشرفت است، دست نکشیده اند و همچنان با استواری بر این اهداف والای انسانی و دینی پای می فشارند. دهه فجر را به همه مردم ایران و به خصوص مردم عزیز و شریف شهرستان ری که چه در ایام انقلاب و چه در پس از آن حماسه ها آفریدند و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشتند، تبریک و شادباش عرض می کنم.
امسال دهه غرور آفرین فجر با دو مناسبت دیگر نیز مصادف شده است. روزهای آغازین این دهه، همزمان شده است با ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) که به نام روز پرستار -که از زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند- نامگذاری شده است. رشادت های این بانوی بزرگوار در صحرای کربلا و همچنین خطبه های غرا و روشنگرانه اش پس از واقعه عاشورا، تمثیلی است برای ما که حتی اگر تمامی قدرت های دنیا متحد شوند و بر آن باشند که چه با خشونت عریان همانند جنگ رو در رو و چه با جنگ نرم و خدعه کردن و دسیسه چینی، در راه حق سنگ اندازی و مانع تراشی کنند، می توان با زبان با صلابت منطق و بیان شیوا، کید و مکرشان را به خودشان باز گرداند. این روز را به پرستاران عزیز که در راه سلامت جامعه زحمت بسیار می کشند، تبریک و شادباش عرض می کنم.
همچنین واپسین روزهای دهه فجر همزمان و مصادف است با دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت فاطمه (س). بانویی که در راه هدف و آرمانش جانفشانی کرد و به حق از چنین مادری همچون فاطمه، چنان شیرمردان و شیرزنانی پرورش می یابد. پیشاپیش ایام سوگواری دهه فاطمیه را هم به مردم مومن و مسلمان ایران تسلیت عرض می کنم. به راستی حضور پر رنگ زنان در انقلاب و عرصه های مختلف جامعه نشانه این است که این قشر عظیم، پیام و درس این دو اسوه و این دو بانو را به خوبی فرا گرفته اند. انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار نگاه ارزشی و متعالی به زنان و بانوان است. گفتمان جمهوری اسلامی و کلام امام و رهبری در مورد زنان و جایگاه والایشان در جامعه که برگرفته از آموزهای رحمانی اسلام و سیره بزرگوارانی چون حضرت فاطمه و زینب است، بدیل مناسبی برای نگاه سخیف گفتمان های مادی گرای غربی می باشد.
نقش و عملکرد وحدت آفرین دهه فجر، نکته دیگری است که نباید اهمیت آن مغفول بماند. سی و هفت سال پیش همه ثابت کردیم که وقتی در کنار هم باشیم و دوشادوش یکدیگر برای تحقق اهداف و آرمان هایمان تلاش کنیم، حتی رژیمی تا دندان مسلح که به حمایت ابرقدرت های جهان نیز دلگرم بود هم نمی توانند مانع به ثمر رسیدن اراده مان باشد. سرنوشت رژیم طاغوت پهلوی نشان داد که اگر دستگاه حاکمیت و حکومت، از همه امکانات و تجهیزات برخوردار باشد ولی پشتوانه مردمی و همراهی ملتش را نداشته باشد، به پشیزی نمی ارزد.
از سوی دیگر باید به یاد داشته باشیم که رمز پیروزی و موفقیت، گذشتن از «منیّت» ها و داشتن وحدت در عین کثرت است. ملت ما در ایام انقلاب به خوبی نشان دادند که می توان برغم داشتن عقاید و نظراتی متفاوت و مختلف، برای منافع جمعی در کنار هم قرار گرفت و پیروز شد. امروز نیز با توجه به شرایط جدید جهانی و وضعیت حساس منطقه ای بیش از پیش نیازمند وحدت و با هم بودن هستیم وگرنه آسیب می بینیم. ما به عنوان مسئولین می دانیم که هدفی جز خدمت به مردم نداریم و منافع مردم و انقلاب را ارجح بر هر مصلحت دیگری می دانیم.
از دیگر سو، همه جناح ها و طیف های سیاسی هم باید مردم را ولی نعمتان خود بدانند و فرمایش امام مبنی بر میزان بودن رای ملت را نصب العین خویش قرار دهند و بدانند که حرکت خلاف رای و خواست و اراده مردم، خلاف وحدت و خلاف منافع عمومی است و هر آن کس که چنین کند، در هر لباسی که باشد، فردای قیامت باید در مقابل شهدا و امام شهدا پاسخگو باشند. همه گروه ها و احزاب باید بدانند که تاکید مقام معظم رهبری بر انسجام و همدلی، امری مقطعی نیست بلکه دغدغه ای است برای همه دوران ها که همیشه باید سرلوحه اعمال مان باشد. از خداوند منان و از محضر ولی نعمت مان حضرت سیدالعظیم مسئلت دارم که دلهای همه ما را به هم نزدیک کند و بیش از گذشته توفیق خدمت به این نظام که برآمده از خون شهداست را به ما ارزانی دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.