آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیش از ۲ میلیون دز واکسن طیور در ری توزیع شد

به گزارش راگانیوز ،محمد وحید تاویلی اظهار داشت: مرغداران باید در هر دوره پرورش ۴۵ روزه، ۶ تا هفت بار از انواع واکسن ها برای جلوگیری از بیماری های طیور در مرغداری ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: این واکسن ها برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل و برونشیت عفونی به صورت قطره چشمی، اسپری، آشامیدنی و تزریقی به طیور خورانده می شود.
تاویلی به عموم مرغداران توصیه کرد تا با توجه به شروع فصل سرما، اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را در واحدهای زیر پوشش جدی بگیرند تا شاهد بروز و شیوع بیماریهای طیور در منطقه نباشیم.
وی در ادامه به میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ اشاره کرد و افزود: ۴۷۲ هزار و ۷۷۸ قطعه مرغ از ابتدای سالجاری تاکنون در این منطقه جوجه ریزی شده است.
تاویلی یادآور شد: این میزان جوجه ریزی پس از صدور مجوز بهداشتی توسط اداره دامپزشکی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۵۲۳ قطعه مرغ تخم گذار در هفت واحد تولیدی دارد که با تولید ۱۹ هزار و ۱۵۴ تن تخم مرغ در طی سال گذشته؛ ضمن اینکه ۱۰ درصد افزایش تولید داشته است، توانسته رتبه دوم تولید تخم مرغ را هم در استان به خود اختصاص دهد.
همچنین این شهرستان دارای ۹ واحد فعال نگهداری با ۲۴۰ هزار و ۳۰۰ قطعه مرغ گوشتی است و از این لحاظ رتبه پنجم تولید گوشت مرغ را نیز در استان تهران دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.