آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تجاوز کارخانه سیمان به حریم سه اثر تاریخی شهر ری/ کارخانه‌ها باید از تهران بروند

به گزارش راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی در انتقاد به برداشت بیش از حد کارخانه سیمان از کوه بی بی شهربانو گفت: متاسفانه کوه‌خواری کارخانه سیمان و حضور آن در مجاورت محل زندگی مردم علاوه بر ایجاد مسائل زیست محیطی، به دلیل تردد کامیون‌ها سنگ و سیمان برای ساکنین مزاحمت ایجاد کرده است.

او ادامه داد: کوه بی بی شهربانو یک میراث تاریخی در حال نابودی است که از کشورهای هند و پاکستان مراجعه‌کننده دارد. علاوه بر اینکه کوه نیز یک منظر طبیعی دارد و باید مردم اطراف، از آن بهره‌مند شوند. در تمام دنیا از پسماند کوه مصنوعی می‌سازند و ما کوه را نابود می‌کنیم.

خلیل‌آبادی با اشاره به تجاوز کارخانه سیمان به محدوده دو اثر تاریخی کوه نقارخانه و برج اینانچ، اضافه کرد: کارخانه سیمان همچنین دست به برداشت از محدوده این دو میراث شهر ری زده، این یعنی سه اثر تاریخی در شهر ری تحت تاثیر آسیب‌های ناشی از فعالیت کارخانه سیمان قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه کارخانه سیمان دست به حفر معادنی به عمق ۳۰تا ۴۰متر و به طول ده‌ها هکتار می‌زند، گفت: کارخانه‌ها باید از شهر تهران ۱۳۰کیلومتر فاصله داشته باشند و کارخانه سیمان با توجه به آثار سویی که دارد از این قضیه مستثنی نیست و باید برود.

اقتصاد انلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.