آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تجمع هزاران نفری عزاداران حضرت عبدالعظیم (ع) در میدان اصلی شهرری

به گزارش راگانیوز ، سه‌شنبه شب و همزمان با شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) جمع کثیری از عاشقان آل‌الله در میدان اصلی شهرری تجمع و در قالب دسته‌های عزاداری به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند و ضمن تشرف به زیارت حضرت سیدالکریم (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم و لازم‌التکریم مجاورش به اقامه عزا پرداختند.

تجمع عظیم عاشقان حضرت عبدالعظیم(ع) و حرکت دسته‌های عزاداری از میدان اصلی شهرری به طرف حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد و مردم مومن، ولایت‌مدار در طول مسیر با دلی شکسته و قلبی محزون به اقامه عزا پرداخته و ضمن ادای احترام به ارزش‌های دین مبین اسلام با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

عزاداران ضمن تسلیت مصیبت شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم(ع) را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب، دست به دعا برداشته و اعتلای روز افزون انقلاب اسلامی و سلامت و طول عمر امام خامنه‌ای را از خداوند متعال خواستار شدند.

تشریح ویژه‌برنامه سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و حضرت سیدالکریم (ع)

این مراسم معنوی در صحن اصلی حرم عبدالعظیم(ع) با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز و در ادامه با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و مرثیه سرائی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ادامه یافت و پس از آن پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم(ع) تعویض شد و به مناسبت شب وفات این محدث عظیم الشأن به رنگ مشکی درآمد.

همچنین مراسم سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی امروز چهارشنبه از ساعت 11 صبح در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

آئین تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع)

همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه نورانی آن حضرت، برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم پرچم حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به نشانه ایام گرامیداشت وفات این حضرت تعویض شده و پرچم مشکی بر گنبد بارگاه منور آن حضرت برافراشته شد.

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی چندین بار در طول سال انجام می‌شود که به‌صورت رسمی چهار بار در آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) و وفات حضرت سیدالکریم صورت می‌گیرد.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی(ع) و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم‌ را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل‌بیت، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی (ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا دانسته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.