آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تجمع کسبه شهرری به مکان نمایشگاه بهاره

 به گزارش راگانیوز ، برگزاری نمایشگاه بهاره و عرضه مستقیم کالا دستورالعمل ابلاغی دولت است. این نمایشگاه که مخصوص شب عید است هدف اصلی آنها تنظیم بازار و حمایت از قشر کم درآمد است.

عزیزاله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری به خبرنگار آفتاب ری، گفت: برای مکان نمایشگاه فروش بهاره در شهرری طبق سالهای گذشته، فضای باز مقابل فروشگاه رفاه، مابین میدان شهدای شاملو و میدان هادی ساعی، در نظر گرفته شده که در بازه زمانی دهم تا بیست و پنجم اسفند ماه به مدت ۱۰روز از ساعت ۱۰صبح تا ۱۰شب برگزار شود.

اما قبل از هرگونه اقدامی برای شروع نمایشگاه، اصناف مختلف شهرری طی روزهای اخیر، اعتراضات گسترده ای را مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه و یا حداقل تغییر این مکان داشته اند و عصر امروز نهم اسفندماه نیز با تجمع در مقابل فرمانداری ری بر خواسته خود تاکید کردند.

کسبه معترض شهرری که فهمیده اند برگزاری نمایشگاه امر حتمی است. می گویند؛ با برگزاری نمایشگاه مشکلی نداریم فقط مکان آن را تغییر بدهند.

یکی از این کسبه به خبرنگار آفتاب ری، گفت: مکان مقابل فرمانداری که برای نمایشگاه در نظر گرفته اند در نزدیکی مرکز خرید شهرری قرار دارد و دسترسی به این محل به سهولت برای همه مردم امکان پذیر است و لذا این امر باعث می شود متقاضیان به نمایشگاه مراجعه کنند و کسبه ای که همه امیدشان به شب عید است بازارشان کساد شود.

وی ادامه داد: می توانند این نمایشگاه را در مکان های دیگری مثل خیابان ایرانیت برگزار کنند تا فقط افرادی که مایل به خرید اجناس نمایشگاه هستند به آن مکان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در طول سال وضعیت بازار خوب نبود، افزود: درصورتی که مکان نمایشگاه را تغییر ندهند همه اصناف شهرری متضرر خواهند شد و لذا امروز در مقابل فرمانداری جمع شده ایم تا به این خواسته کسبه به طور جدی رسیدگی شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با بیان اینکه ما حامی حقوق اصناف هستیم، به خبرنگار آفتاب ری، گفت: در پی اعتراض های گسترده کسبه ری و تجمعی که امروز در مقابل فرمانداری داشتند، جلسه ای با حضور مجیدی معاون برنامه ریزی و مالی فرمانداری ری، رئیس اتاق اصناف و تعدادی از اصناف ری تشکیل دادیم و هم اکنون در این جلسه در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه در حال تبادل نظر هستیم.

حال باید دید پس از جلسات مکرری که در چند روز گذشته برای پیگیری این موضوع صورت گرفت، در جلسه فوق العاده امشب تصمیم نهایی اتخاذ می شود یا نه.

فلسفه نمایشگاه های بهاره و پاییزه این است شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان بی واسطه اجناس خود را به متقاضیانی که اقبال به این نمایشگاه ها دارند عرضه کنند اما طی سالیان اخیر گزارشاتی که رسیده و مورد اعتراض قرار گرفته این است که دلال ها در این نمایشگاه ها شرکت می کنند و کالاهای بی کیفیت ارائه می کنند و این یعنی حضور افرادی که تخصص ندارند.

علی‌رغم نظارت هایی که صورت می‌گیرد، این افراد با ترفندهای خاص و با دور زدن قانون غرفه ها را در اختیار می گیرند و طبق گزارشاتی که رسیده برخی از غرفه ها بین چند نفر دست به دست می‌شود و این موضوع نارضایتی را در پی داشته است.

به همین دلایل نظر اغلب واحدهای صنفی و اتاق های اصناف این است که از برگزاری این نمایشگاه ها خودداری شود.

با توجه به اعتراضات اصناف، اگر در این نمایشگاه ها، فروشگاه های صنفی شرکت کنند چه دلیل دارد هزینه های اضافی از قبیل اجاره محل و حمل و نقل را به آنها تحمیل کنیم تا همان اجناس مغازه ها را در این نمایشگاه ها به فروش برسانند.

از طرفی طبق نظرسنجی ها ۸۳درصد مردم خواهان برگزاری این نمایشگاه ها هستند.

اکنون در این مناقشه پر ابهام که اصناف مدعی پر و پا قرص تعطیلی نمایشگاه بهاره و مردم پیگیر و خواستار برگزاری آن هستند، باید ببینیم مسئولین چه تدبیری اتخاذ می کنند.

آفتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.