آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تخلیه ۴۰۰ کامیون ضایعات از مخازن «صالح آباد» شهرری طی یک ماه اخیر

به گزارش راگانیوز ؛ سعید شیرازی ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیب روبه جنوب و عبور حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق بالادستی از منطقه ۲۰ تهران موجب شد تا مخازن ۶۰۰ هزار مترمکعبی صالح آباد ساخته و محلی برای جمع آوری لجن و ضایعات شود.

شیرازی با اشاره به اینکه این مخازن در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسیده است و نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را برعهده دارد، افزود: تخلیه ضایعات جمع آوری شده در این مخازن از فعالیت های مستمر در مدیریت شهری منطقه ۲۰ تهران است که به صورت مکانیزه و دستی از سوی تیم های مستقر روزانه انجام می شود.

وی نقش پاکسازی های مستمر مخازن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی را تاثیرگذار برشمرد و گفت: آب های سطحی مناطق ۱۲، ۱۶، ۱۸ و ۱۹ وارد این مخازن می شود که در یک ماه گذشته ۴۰۰ کامیون معادل ۴ هزار تن لجن و ضایعات از این مخازن بارگیری، تخلیه و به مراکز مجاز منتقل شد.

شیرازی به وجود شبکه زباله گیر در مخازن صالح آباد برای ممانعت از خروج ضایعات به پائین دست و محدوده کهریزک اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از فعالیت های جمع آوری ضایعات از این مخازن به صورت مکانیزه و با استفاده از ماشین آلات سنگین از جمله بابکت، لودر و کامیون انجام می شود.

معاون امورشهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه برای مدیریت صحیح در زمان بارش های فصلی مرهون برنامه زمان بندی شده لایروبی در طول سال است، یادآور شد: جمع آوری آب های سطحی منطقه ۲۰ تهران نیز از طریق ۷۵ هزار مترطول کانال های فرعی و اصلی در محدوده شهری انجام می شود که عملیات پاکسازی و لایروبی مدام آنها نیز طبق برنامه زمان بندی شده انجام می شود.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.