آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ترافیک معضل بلوار امام حسین(خیابان دیلمان)

به گزارش راگانیوز به نقل از آفتاب ری  ؛ تا همین چند سال پیش شهرری هیچ گره ترافیکی نداشت. راننده‌ها وقتی از خانه بیرون می‌آمدند تا به مقصد برسند پشت هیچ چراغ قرمزی نمی‌ایستادند. حتی در معابر تنگ و باریک هم چیزی به نام ترافیک نبود. اما حالا انگار بیماری تهران به جنوبی‌ترین قسمت آن هم سرایت کرده است. طوری که خیابان‌های اصلی آن دچار گره‌های ترافیکی شده‌اند. خیابان امام حسین(ع) که از میدان نماز تا خیابان فداییان اسلام کشیده شده از جمله همین معابر پرترافیک است. مدتی است که اهالی این خیابان از افزایش مشکل ترافیک در این نقطه از منطقه گلایه دارند. گویا این مشکل ناشی از تغییر در برخی از اصلاحات هندسی آن است.

خیابان امام حسین(ع) این روزها بیشتر شبیه به بازار شده است. از یک سونمایشگاه‌های ماشین عابران را مجذوب خود می‌کند و از سوی دیگر بانک‌ها و مؤسسات پولی و مالی در این خیابان فعال شده‌اند. در یک فاصله ۵۰۰متری ۷بانک یا مؤسسه مالی وجود دارد. درحالی که تا ۵سال پیش فقط یک بانک در این خیابان شعبه داشت. وجود میوه‌فروشی‌های متعدد که قیمت میوه‌هایشان را با بازار روز هماهنگ کرده‌اند هم مزید برعلت شده تا همه روزه تعداد زیادی از اهالی برای خرید میوه به خیابان امام حسین(ع) بیایند. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا این خیابان یکی از پرترافیک‌ترین معابر منطقه باشد و در این بین بستن چهارراه دیلمان هم مشکلی بر مشکلات ترافیکی این خیابان اضافه کرده است. اهالی معتقدند که این اتفاق باعث شده است ترافیک این محدوده افزایش پیدا کند.

دردسر های بسته شدن یک چهارراه فروشگاه «محمد الماسی» نزدیک چهارراه دیلمان است. او می‌گوید: «از وقتی چهارراه دیلمان بسته شد شاهد هستیم که ترافیک این معبر دوچندان شده است. پیش از این خودروهایی که می‌خواستند ازخیابان دیلمان جنوبی خارج شوند به چهارراه که می‌رسیدند مسیر خود را انتخاب می‌کردند اما حالا مجبورند بخشی از مسیر تا بریدگی نزدیک خیابان فداییان اسلام پیش بروند و بعد مسیرخود را انتخاب کنند. بعد از اینکه چهارراه دیلمان با بلوک‌های سیمانی بسته شد حدود ۳۰۰متر جلوتر یک بریدگی ایجاد شد اما مگر بریدگی می‌تواند جای چهارراه را بگیرد؟‌» الماسی می‌گوید: «وقتی خودروها از دیلمان جنوبی وارد خیابان امام حسین(ع)می شوند راه مستقیم خودروهای عبوری را سد می‌کنند و به ترافیک این محدوده می‌افزایند.»

نزاع های خیابانی مغازه «یدالله عباسیان» ابتدای خیابان دیلمان جنوبی است. او می‌گوید: «از وقتی این چهارراه بسته شده است هر روز شاهد دعواهای محلی هستیم. ماشین‌ها طوری به هم گره می‌خورند که رانندگان به جان هم می‌افتند. زمانی که چهارراه دیلمان باز بود نه اینکه اصلاً مشکلی نداشته باشیم اما مشکل ترافیک اینجا به این شدت هم نبود. مسجد مرتضی علی(ع) واقع در چهارراه دیلمان یکی از مساجد فعال محله است و اهالی بومی تمام مراسم خود را در این مسجد برگزار می‌کنند و همین موضوع باعث رفت‌وآمد بیشتر و ترافیک بیشتر در این محدوده شده است.»عباسیان با بیان اینکه بخشی از اداره‌های مهم شهرری در این خیابان قرار گرفته‌اند می‌گوید: «آموزش و پرورش ناحیه ۲ که مراجعه‌کننده زیادی هم دارد در این خیابان قرار گرفته است. خیابان‌های شهید خانلری و صاحب‌الزمانی هم که به خیابان امام حسین(ع) منتهی می‌شوند بیش از ۱۰مدرسه را در خود جا داده‌اند. در این ۱۰ مدرسه حدود ۲هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند. همه این دانش‌آموزان از خیابان امام حسین(ع)‌‌‌ تردد می‌کنند.»عباسیان از شروع سال تحصیلی جدید می‌گوید: «درفصل تابستان که مجتمع‌های آموزشی تعطیل بود ترافیک خیابان امام حسین(ع) غیرقابل تحمل بود. چه برسد به مهرماه که این خیابان کامل بسته می‌شود و ما هر روز شاهد دعواهای خیابانی و داد و فریاد خواهیم بود.»

بازار روز و نبود پارکینگ «حسن نظری» ساکن خیابان دیلمان جنوبی می‌گوید: «از وقتی چهارراه دیلمان بسته شد مسیر رفت‌وآمد ما ۱۰دقیقه طولانی‌تر شده است. مسیرآنقدر طولانی نیست اما رسیدن به بریدگی‌ها و دوربرگردان‌ها مستلزم عبور از ترافیک خیابان امام حسین(ع)است. ابتدای بریدگی که نزدیک به خیابان فداییان اسلام است چندین مغازه، باز و تبدیل به بازار روز شده است. رانندگان برای خرید، ماشین‌هایشان را دوبله پارک می‌کنند که راحت‌تر خرید کنند غافل از اینکه راه ماشین‌های دیگر را مسدود می‌کنند و ترافیک می‌شود. به تازگی چند دستگاه بستنی‌ساز در محدوده پیاده‌رو قرار داده‌اند که همین باعث شده راننده‌ها برای خرید بستنی هم ترمز کنند و همه این دلایل سبب افزایش ترافیک می‌شود.» نظری می‌گوید: «نمی‌توان جلو کاسبی مردم را گرفت اما می‌توان از پارک دوبله ماشین‌ها جلوگیری کرد.»

بستن چهارراه دیلمان به نفع مردم است «حسین لطفی پور» دبیر شورایاری محله دیلمان درمورد بروز این مشکل می‌گوید: «ترافیک این محدوده بیشتر به دلیل دوبله پارک کردن خودروها به وجود آمده است.» لطفی‌پور معتقد است که بستن چهارراه دیلمان به نفع اهالی وتصادف‌ها در این نقطه به حداقل خود رسیده است. البته این تغییر مشکلاتی را برای اهالی خیابان دیلمان جنوبی ایجاد می‌کند. اکنون درخواست شورایاری این است که در کنارمغازه‌های میوه‌فروشی که حالا شبیه به مرکز خرید تره‌بار شده است تابلوی پارک ممنوع نصب کنند تا رانندگان خودروها به خود اجازه ندهند دوبله پارک کنند.»

معضلات ترافیکی به حداقل می‌رسد «سیدپویا میرمسعودی‌»شهردار ناحیه۲ شهرری می‌گوید: «قبل از اینکه این چهارراه بسته شود شورای ترافیک منطقه تصمیم گرفت برای مدتی در چهارراه دیلمان چراغ راهنمایی رانندگی نصب کند اما شاهد بودیم که این اتفاق بار ترافیکی را کاهش نداد و بعد از مدتی تصمیم بر آن شد که ازچراغ چشمک‌زن استفاده کنیم. تا اینکه تعداد تصادف‌ها افزایش پیدا کرد. از طرف دیگر خروجی بزرگراه شهید کریمی به خیابان دیلمان شمالی باز شد و عبور و مرور خودروها از خیابان دیلمان شمالی افزایش پیدا کرد. تصمیم شورای ترافیک این بود که برای کمتر کردن خطرهای احتمالی چهارراه، بسته و برای جبران آن ۲بریدگی در فاصله ۳کیلومتری چهارراه ایجاد شود. تصمیم‌گیری‌های ترافیکی برعهده شورای ترافیک منطقه است. وقتی اهالی در این مورد اعتراضی دارند باید با هماهنگی شورایاری محله درخواست کتبی خود را به شورای ترافیک منطقه ارائه کنند.»

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.