آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ترویج فرهنگ نماز زمینه اصلاح رفتارهای اجتماعی را فراهم می کند

 معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ری گفت: ترویج فرهنگ نماز زمینه اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی را فراهم می کند.

 ˈسید نعمت الله طباطباییˈ روز شنبه و در دومین نشست اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان ری اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز در جامعه، یکی از مهمترین وظایف دست اندرکاران تعلیم و تربیت و اساسی ترین وظیفه خانواده ها است.

وی افزود: به همین دلیل ضرورت ایجاب می کند تا آنان با برنامه ریزی دقیق، کامل و همچنین متناسب با گروه سنی هریک، برای جذب فرزندان به نماز تلاش کنند.

وی با اشاره به هدف از تشکیل ستاد پیگیری برنامه های ارایه شده به دستگاهها و ادارات برای احیای فرهنگ اقامه نماز اول وقت در بین آحاد مختلف مردم و بویژه جذب حداکثری جوانان، تاکید کرد: کارهای بسیار مطلوبی برای اقامه نماز در سطح شهرستان از سوی ادارات و ارگانهای انجام شده و با توجه به اینکه ری شهری مقدس و مذهبی نیازمند فعالیت بیش از گذشته است.

معاون فرماندار شهرری خاطر نشان کرد: تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص خواندن نماز اول وقت نشانه اهمیت و جایگاه نماز در جامعه اسلامی است.

طباطبایی تصریح کرد: اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان با ارایه راهکارها و برنامه های بلند مدت برای احیای فرهنگ نمازخوانی و جماعت در اول وقت گام های اساسی بردارند.

دبیرستاد اقامه نماز شهرستان ری گفت: برنامه های ستاد بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جایگاه نماز و ترویج فرهنگ نماز اول وقت بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام ˈحمیدرضا نصرآبادیˈ اظهارداشت: با برنامه ریزی کارشناسان مذهبی تا پایان سال جاری 55 برنامه در سه بخش مقطعی، میان مدت و بلند مدت برای اقامه نماز اول وقت و برگزاری نمازهای جماعت در سطح شهرستان در نظر گرفته شده که با هماهنگی و همکاری دست اندرکاران امید است به زودی شاهد تحولات اساسی در این زمینه باشیم.

وی با استناد به آیه 31 سوره ابراهیم که خداوند عزوجل می فرماید: ای پیامبر به مومنین بگو نماز را به پای دارند، یادآور شد: بنابراین شکی نیست که نماز از مهمترین ارکان دین اسلام است و در میان واجبات الهی جایگاه خاصی دارد.

ستاد اقامه نماز شهرستان ری با حضور روسا و نمایندگان ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، شهرداری مناطق 20 و 15، بنیاد شهید، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، بهزیستی، بسیج حوزه ری و بخشدار مرکزی در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.