آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ اعظم جلیلوند مسئول بسیج جامعه زنان شهرری اظهار داشت: همزمان با هفته عفاف و حجاب برنامه های متنوعی از سوی ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) تدارک دیده شده که از هجدهم تا بیست‌وسوم تیرماه در سطح شهرری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب گفت: تمام سعی خود را به کار برده‌ایم تا با اجرای برنامه های تاثیرگذار، گام مثبتی جهت اصلاح فضای اجتماعی شهرستان و بهبود وضعیت حجاب زنان داشته باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرری با بیان اینکه چادر مهمترین مقوله برای حجاب زنان است، افزود: برخی افراد در جامعه هستند که به هر طریقی سعی دارند از مقوله مهم حجاب صیانت کنند ولی در این میان زنان بی بضاعتی هستند که توانایی خرید چادر ندارند.

جلیلوند با بیان اینکه بیشتر این زنان به دلیل ضعف مالی فقط برای خودشان چادر تهیه می کنند و توان تهیه چادر برای دخترانشان را ندارند، ادامه داد: اینگونه افراد را در سطح شهرستان شناسایی کرده ایم و با همکاری هایی که از سوی فرمانداری، شهرداری و برخی ادارات دیگر صورت گرفته است، قصد داریم در هفته حجاب چادر رایگان به آنها هدیه بدهیم.

وی بیان کرد: در راستای ارج نهادن به اهمیت اقتصاد مقاومتی، همه این چادرها از تولیدات ایرانی تهیه شده است تا با این کار علاوه بر ترویج حجاب، گامی در جهت تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی برداریم.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرری ابراز کرد: در نمایشگاهی که با محوریت عفاف و حجاب در ایستگاه متروی شهرری برگزار می شود این چادرها ارائه خواهد شد و در کنار آن تعدادی از زنان بسیجی به صورت رایگان این چادرها را می دوزند و تحویل می دهند.

جلیلوند در خصوص برنامه های هفته حجاب در شهرری گفت: راهپیمایی صیانت از حریم خانواده بعد از نماز جمعه در روز بیست و سوم تیرماه اصلی ترین برنامه این هفته به شمار می رود که از مصلی به سمت میدان شهرری برگزار می شود و همچنین راهپیمایی حافظان حجاب زینبی چهارشنبه بیست و یکم تیر ساعت ۱۸ از فلکه سوم دولت آباد به سمت فلکه اول؛ و راهپیمایی صیانت از حریم خانواده نیز چهارشنبه بیست و یکم تیر ساعت ۱۹ از خیابان شهادت به سمت چشمه علی برگزار می شود که با برنامه های متنوعی مانند قرعه کشی همراه است.

وی ادامه داد: همایشی با محوریت هفته حجاب و بزرگدشت آیت الله بافقی در فرهنگسرای ولا روز پنجشنبه هجدهم تیرماه ساعت ۱۸برگزار می شود که در این برنامه از میهمانان برنامه از لاک جیغ تا خدا دعوت شده است و برنامه های شاد و متنوعی نیز برای کودکان تدارک دیده شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرری با بیان اینکه پاکت هایی با نوشته “من حجاب را دوست دارم” در بین فروشندگان توزیع می شود و همچنین ویژه برنامه ای جهت تقدیر از فروشندگان و کاسبانی که به فروش محصولات داخلی و پوشاک اسلامی مشغول هستند و با رعایت موازین شرعی با مشتری برخورد می کنند، با عنوان کاسبان اخلاق مدار روز دوشنبه ساعت ۱۵ در کتابخانه شیخ صدوق برگزار می شود.

جلیلوند گفت: برگزاری نمایشگاه در مترو شهرری، برگزاری همایش مادران و دختران در پارک سه‌دختران، برگزاری همایش نسیم عفاف و حجاب در روستای مرتضی گرد، مناظره با موضوع حجاب و نشاط اجتماعی در پارک شهروند، تذکر لسانی، توزیع گل و تراکت به بانوان محجبه و بدحجاب همایش عفاف و حجاب در پارک های زکریا، حمزه آباد، ارشاد، نغمه، حسن زاده و اصناف از دیگر برنامه هایی هستند که در طول هفته عغاف و حجاب در شهرری برگزار خواهد شد.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.