آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشریح ویژه‌برنامه‌های سازمان بسیج رسانه استان تهران در هفته کرامت

000

به گزارش راگانیوز ، مصطفی هدایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان تهران ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: چند سالى است که فاصله میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در ماه ذى‌‏القعده را «دهه کرامت» نامگذارى کرده‌‏اند.

وی ادامه داد: شناخت دهه‏ کرامت بدون توجه به فلسفه دهه کرامت (الگوپذیرى اخلاقى) در مکتب اهل بیت(ع) شناخت کاملى نیست.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه اخلاق عنوان کرد: از فرمایش پیامبر اعظم(ص) که فرمودند «إنى بعثتُ لِاُتمم مکارم الاخلاق» روشن مى‌‏شود که کرامت هم به ‏معناى دورى از پستى و فرومایگى است و روح بزرگوار و منزه از هر پستى را کریم گویند.

هدایی اضافه کرد: کرامت در مقابل ذلت و خوارى است و براى رسیدن به قله بلند کرامت باید به سلاح تقوا و پرهیزگارى مجهز گشت و تقوا آن است که انسان از هرچه که او را به گناه وامى ‏دارد، دورى کند.

وی تأکید کرد: به فرموده حضرت على(ع) «آن‏ کس که تقوا پیشه کند به آنچه که دوست دارد جاودانه دسترسى پیدا مى‏‌کند، خدا او را در منزل کرامت خویش مسکن مى‌‏دهد، خانه‌‏اى که مخصوص خداست. سقف آن عرش پروردگار و روشنایى آن از جمال الهى و زائرانش فرشتگان و دوستان و هم‌نشینان پیامبران الهى هستند.»

این مسؤول بیان کرد: کرامات حضرت ثامن‌الائمه(ع) و حضرت معصومه(س) به حیات ایشان محدود نیستند، بلکه پس از حیات ظاهری‌شان نیز ایشان کرامات خود را شامل حال ما مى‌‏کنند و این البته از صفات همه معصومین(ع) است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران توضیح داد: بالاترین مطلبى که حضرات معصومین(ع) به ما یاد دادند و خواستند که به آن عمل کنیم، این است که ما در مقام تقوا قرار بگیریم تا بتوانیم وجود مقدسشان را درک کنیم و این درک از شفاعت آن‌ ها نیز بالاتر و برتر است که به ما امکان همراهى آن حضرات(ع) در آخرت را نیز مى‌‏دهد، چراکه نفع آن‌ها به این دنیا محدود نمى‌‏شود.

وی افزود: همان‌گونه که در دعاى کمیل مى‌‌گوییم از این‏ ترسانم که فرداى قیامت از دوستان تو جدا شوم! و بهترین دوستان خدا حضرات معصومین (ع) هستند که اگر این ‏را درک کنیم و متوسل به آن‌‏ها شویم خیلى از مشکلات ما برطرف مى‌‏شود.

هدایی تصریح کرد: اگر معرفت داشته باشیم، درمى‌‌یابیم که قدرت در کف آن‌‌ها است و این خواست خدا است که آن‏‌ها پیشواى مردم قرار بگیرند و ما در دعاى توسل مى‌‏گوییم «اى حجج خدا روى زمین و آن‏‌ها به‏ حق خلفاى الهى روى زمین هستند که معرفت به آن‏‌ها ما را به حقیقت رهنمون مى‌‏شود.»

رونمایی از کلیپ فرهنگی با عنوان «امام رضا(ع)» /تجلیل از اصحاب رسانه‌ای که حجاب برتر را برگزیدند

وی ضمن بزرگداشت هفته کرامت به تشریح ویژه‌برنامه‌های سازمان بسیج رسانه استان تهران به‌مناسبت هفته کرامت پرداخت و متذکر شد: همزمان با دهه کرامت از کلیپ فرهنگی با عنوان «امام رضا (ع)» رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران تشریح کرد: شعر سرودی که در این کلیپ ارائه می‌شود، توسط یکی از فعالان رسانه استان تهران سروده شده و توسط جمعی از فعالان رسانه استان تهران اجرا شده است.

هدایی تأکید کرد: همزمان با هفته کرامت از اصحاب رسانه خواهران که حجاب برتر را برای خود برگزیدند نیز تجلیل به‌ عمل می‌آید.

وی در پایان یادآور شد: سازمان بسیج رسانه استان تهران ده‌ها ویژه‌برنامه را نیز به‌منظور بزرگداشت دهه کرامت تدوین و برنامه‌ریزی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.