آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشویق شهرداری و دهیاری‌ها به توسعه فضای سبز/تلاش جدی در راستای کاهش آلایندگی کهریزک

خبرگزاری فارس: تشویق شهرداری و دهیاری‌ها به توسعه فضای سبز/تلاش جدی در راستای کاهش آلایندگی کهریزک به گزارش راگانیوز ، سید ناصر موسوی در حاشیه آیین درختکاری روستای قمصر که با حضور مدیرکل بحران استانداری تهران، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر، بخشدار کهریزک و جمعی از مسئولان شهرستان ری و فعالان رسانه استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز درختکاری در ارتباط با استاندارد سرانه فضای سبز در بخش‌ها و شهرها اظهار داشت: با توجه به پراکندگی و وسعت بخش‌ها و شهرها، سرانه فضای سبز در بخش‌ها و شهرها متفاوت است.

وی با اشاره به ظرفیت روستای قمصر گفت: روستای قمصر با جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر از توابع بخش کهریزک شهرستان ری است و این بخش با تلاش مسئولان و مدیران این روستا طی سال‌ها و ماه‌های اخیر با پیشرفت‌های خوبی روبرو بوده است.

بخشدار کهریزک با اشاره به وجود صنایع آلاینده در این بخش عنوان کرد: صنایع آلاینده زیادی همچون پالایشگاه تهران، حجم بالای عبور و مرور به‌دلیل آرامستان بهشت زهرا (س)، مرکز زباله و … در این بخش قرار دارد که این آلاینده‌ها اقدامات جدی‌تری در راستای کاهش آلایندگی در این منطقه را می‌طلبد.

وی، توسعه فضای سبز پایدار را یکی از راه‌های موثر در کاهش میزان آلایندگی برشمرد و تاکید کرد: باید تشویق شهرداری و دهیاری‌ها در حوزه توسعه پایدار فضای سبز در دستور کار مسئولان و مدیران قرار بگیرد و در بخش کهریزک نیز به‌طور جد این مهم را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و امیدواریم مسئولان نیز کمک جدی و شایسته‌ای به بخش کهریزک نسبت به تحقق این مهم داشته باشند.

موسوی، نبود آب سالم و کیفی را یکی از آسیب‌های جدی کاهش فضای سبز بخش کهریزک دانست و تاکید کرد: کمبود آب طی سال‌های اخیر سبب کاهش و تخریب اراضی کشاورزی بخش کهریزک شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.