آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشکیل اتاق فکر معتمدین روستایی قرچک

به گزارش راگانیوز  ، بهمن خطیبی در همایش نقش موثر شوراهای اسلامی روستاها و متعمدین محلی که با حضور پرندوار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در مناطق روستایی باید با مشارکت روستائیان صورت گیرد تا اثرگذاری بیشتری در خدمت رسانی به مردم داشته باشد.
وی افزود: در گذشته دور، رفع مشکلات مناطق روستایی به صرف زمان طولانی یا طی کردن راهی دشوار نیاز داشت ولی امروز با روی کار آمدن شوراها ، بسیاری از این مشکلات به دلیل اعتمادی که مردم به معتمدین و منتخبین خود دارند، به سادگی و در کمترین زمان رفع می شود.
خطیبی گفت: اعضای شورای اسلامی و دهیاران باید با تشکیل اتاق فکر، از نقطه نظرات معتمدین برای توسعه فعالیت های عمرانی و خدماتی در روستاها استفاده کنند تا خدمات ارائه شده با اثر بخشی بیشتری همراه باشد.
وی با اشاره به این که شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند اظهار داشت: عمران و آبادانی و ایجاد فرصت های پایدار شغلی دو مؤلفه مهم در توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرات روستائیان به مناطق شهری است که باید مورد توجه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باشد.
سرپرست فرمانداری قرچک تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و چشم اندار ۲۰ ساله توسعه کشور ، باید با رسیدگی مناسب به مناطق روستایی، هویت و فرهنگ این مناطق حفظ شده و با افزایش شرایط ماندگاری روستائیان، اقتصاد مبتنی بر کشاورزی این مناطق توسعه پیدا کند.
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند در توسعه مناطق روستایی نقش به سزایی داشته باشد ، مقاوم سازی منازل روستایی است که این مهم با اعتبارات بسیار مناسب و ارزان قیمتی که دولت در اختیار روستائیان قرار داده به طور کامل قابل اجرا است.
سرپرست فرمانداری قرچک بیان کرد : به منظور نوسازی بافت فرسوده روستایی، دولت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد و ۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به روستائیان اعطا می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.