آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشکیل شورای عالی قرآن در منطقه 20 تهران

تشکیل شورای عالی قرآن در منطقه 20 تهران
 به گزارش راگانیوز منصور کتانباف ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت شهری منطقه 20 با حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی در محله‌های 20گانه این منطقه تلاش می‌کند تا تعلیم مفاهیم قرآنی در شهروندان فراگیر و نهادینه شود.

وی تشکیل شورای عالی قرآن در شهر مذهبی شهرری را سرآغاز خیر و برکت برای این شهر برشمرد و افزود: شورای عالی قرآن به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده حداکثری از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های موجود در منطقه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به بیانات شهردار تهران مبنی بر اینکه «باید نشان دهیم دین قدرت اداره جامعه را دارد»، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و معنوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه‌های علمیه و امامزادگان متبرکه شاهد گسترش فعالیت‌های قرآنی در این شهر مذهبی خواهیم بود.

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز ضمن تشریح فلسفه تشکیل شورای عالی قرآن و فعالیت‌های شهرداری گفت: رویکرد فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران مبتنی بر تعالیم قرآنی بوده و بخشی از فعالیت‌های آن در حوزه قرآن و عترت متمرکز شده است لذا چنانچه بتوانیم رفتار شهروندان را مبتنی بر تعالیم دینی و قرآنی تغییر دهیم می‌توانیم شهروند دین‌مدار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی همچنین به ظرفیت‌های خوب منطقه 20 در انجام فعالیت‌های قرآنی و دینی اشاره کرد.

وی تعدد مساجد در مقایسه با سایر مناطق، وجود تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی، استفاده از ظرفیت خانه‌های قرآن‌سراهای 20 محله در این منطقه، وجود حوزه‌های علمیه، حضور اساتید برجسته قرآنی و بهره‌مندی از شهروندانی دین‌مدار در کنار دغدغه کار دینی و قرآنی مدیران شهرداری منطقه را از ویژگی‌های شاخص این منطقه عنوان کرد.

کوششی با اشاره به اینکه تشکیل شورای قرآنی در انسجام و همگام‌سازی فعالیت‌های قرآنی در شهرری بسیار موثر است، گفت: با شناسایی ظرفیت‌های قرآنی و با استفاده از نگاه دین‌مدارانه مدیران شهرداری منطقه 20 و سایر سازمان‌ها و ادارات شهرری؛ فعالیت‌ها باید به گونه‌ای هدایت شود که اثرات آن در اخلاق و زندگی شهروندان نمایان شود.

به گزارش فارس، در این جلسه رؤسای آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری به برخی فعالیت‌های انجام شده در بخش قرآنی اشاره و اظهار امیدواری کردند؛ با تشکیل شورای عالی قرآنی، آموزش تخصصی قرآن در مدارس، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی، استفاده از اساتید قرآنی و برگزاری گسترده مسابقات قرآنی هماهنگ توسعه یابد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف شهرری نیز ضمن بیان برخی فعالیت‌های قرآنی این سازمان در برگزاری مسابقات قرآنی استانی، محافل انس با قران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان برجسته قرآنی و … وحدت رویه و انسجام تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های شهرری برای تمرکز در انجام فعالیت‌های قرآنی و تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی را مورد تاکید قرار داد.

در ابتدای این جلسه معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 ضمن تشریح اهم فعالیت‌های منطقه در زمینه قرآن و عترت؛ راه‌اندازی خانه قرآن و عترت و کانون‌های هشت‌گانه در سطح محلات 20گانه، جذب تعدادی طلاب آقا و خانم به عنوان مسئولان خانه قرآن و عترت در سرای محلات، نصب تابلو نمازخانه و پخش اذان در ساختمان‌های شهرداری و معرفی مساجد به‌ عنوان کانون اصلی فرهنگی محله را از فعالیت‌های انجام شده در این منطقه برشمرد.

وی همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی مذهبی در مساجد، دوره‌های آموزشی در زمینه‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، اذان و … در سطح محلات، نمایشگاه محصولات قرآنی در سطح منطقه، پردیس قرآنی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با آموزه‌های قرآنی و فعالیت نخبگان قرآنی در خانه‌های قرآن و عترت در سطح محلات را از جمله اقدامات این منطقه در زمینه ترویج فرهنگ قرآن و عترت عنوان کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.