آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشکیل کارگروه تخصصی آب و کشاورزی در بخشداری کهریزک

در این جلسه جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری کشاورزی را یکی از ارکان مهم کشور برشمرد و افزود: در گذشته ری را با کشاورزی و محصولات آن می شناختند و با توجه به خاک حاصلخیز ری، بایستی به جای اینکه مشاغل صنعتی را در ری مستقر کنند، بخش کشاورزی ری را گسترش و رونق می دادند.
ایشان در ادامه بر لزوم تخصیص آب به بخش کهریزک تأکید و افزود: بایستی تمامی دستگاه های ذیربط با تعامل و همکاری یکدیگر معضل کم آبی کشاورزان زحمت کش و کم توقع بخش کهریزک را مرتفع نمایند.
در ادامه جلسه توکلی کِجانی بخشدار کهریزک ضمن خوش آمدگویی، بخش کهریزک را با قدمتی بالا در زمینه کشاورزی دانست و افزود: متأسفانه عمده معضلات شهر تهران در بخش کهریزک سرازیر شده است مشکلاتی از قبیل مرکز دفن زباله که موجب آلوده شدن سفره های زیرزمینی گردیده است، بهشت زهرا (س) که با خرید و تملک چندین روستای بخش کهریزک باعث نابودی و خشک شدن قنات ها گردید و همچنین پالایشگاه تهران که با توسعه پالایشگاه بهترین زمین های کشاورزی بخش کهریزک از بین رفت و لذا با توجه به خاک حاصلخیز بخش کهریزک بایستی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، کشاورزی بخش کهریزک بیش از پیش رونق گیرد.
در این جلسه محمودزاده دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در شهرستان ری، قول پیگیری و رفع مشکل آب کشاورزی در بخش کهریزک را دادند.
در پایان تعدادی از کشاورزان بخش کهریزک عمده مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را مطرح نمودند که طی آن پیرامون رفع مشکلات آب کشاورزی بخش کهریزک تصمیماتی اتخاذ گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.