آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشکیل ۲۵ تعاونی در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، حسین علیزاده افزود: تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده در شهرستان ری امسال ۲۲۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند که از این میزان ۱۹۵ نفر به گصورت مستقیم مشغول به کار شده اند.
وی بیان اینکه طرح ‘روستا تعاون’ از اولویت های اصلی اداره کار شهرستان ری است اظهار داشت: پنج تعاونی روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش های مختلف شهرستان ری تشکیل شده است.
وی ادام داد: تعاونی های روستایی در حوزه تولید پوشاک، کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند.
علیزاده با اشاره به اینکه طرح روستا تعاون با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای حاشیه پایتخت انجام می شود افزود: ۵۰ روستایی به صورت مستقیم و ۱۰۰ روستایی نیز به صورت غیر مستقیم با ایجاد این پنج تعاونی از ابتدای سال جاری تاکنون صاحب شغل شده اند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: طرح های تعاونی روستایی پس از ارائه طرح توجیهی اقتصادی، تسهیلات ۶ درصدی از محل صندوق ذخایر ارزی کشور دریافت می کنند.
علیزاده اظهار داشت: تعاونی ها با سرمایه گذاری خرد یکی از بهترین روش ها برای رونق اقتصادی کشور محسوب می شود که باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تعاون باعث مسئولیت‎ پذیری، خودباوری و خودیاوری می‎شود، ابراز کرد: این روحیه تعامل و تعاون باید در جامعه تزریق شود که نقش رسانه ها در توسعه فرهنگ تعاون بسیار موثر است و باعث افزایش آگاهی مردم و ایجاد عدالت اجتماعی می‎شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.