آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تفاوت‌های مسلمان و مومن از دیدگاه قرآن کریم/آثار ذکر شهادتین بر قلب مسلمان

حجت‌الاسلام ناطق نوری در مراسم احیای حرم مطهر امام (ره) تشریح کرد

تفاوت‌های مسلمان و مومن از دیدگاه قرآن کریم/آثار ذکر شهادتین بر قلب مسلمان

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تشریح تفاوت‌های مسلمان و مومن از دیدگاه قرآن کریم، گفت: فرق اسلام و ایمان برای تبیین این قصد لازم است، مسلمان بودن مسئولیت‌هایی را بر دوش شخص مسلمان و جامعه اسلامی می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: تفاوت‌های مسلمان و مومن از دیدگاه قرآن کریم/آثار ذکر شهادتین بر قلب مسلمان

 

به گزارش  راگانیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، در جمع زائران و مجاوران امام خمینی (ره) ضمن سپاسگزاری از خداوند متعال برای دست‌یابی به توفیق حضور در مراسم احیای شب نوزدهم حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: خداوند منان را شاکریم که توفیق داد بعد از یک دوره چند ساله باز این توفیق نصیب شد که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در کنار مرقد مطهر امام خمینی (ره) حاضر شویم.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ضمن درود به روح ملکوتی امام و همه شهدا و همسر مکرمه امام خمینی (ره) و دو فرزند بزرگوار معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) حق بسیار زیادی بر گردن ما دارد و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را خواستاریم و از خداوند متعال می‌خواهیم حضرت را با حضرت علی (ع) محشور کند.

وی در ادامه به تشریح تفاوت‌های مسلمان و مومن از دیدگاه قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرداخت و افزود: فرق اسلام و ایمان برای تبیین این قصد لازم است، مسلمان بودن مراحلی دارد و خود مسلمان بودن مسئولیت‌هایی را بر دوش شخص مسلمان و جامعه اسلامی می‌گذارد و در عین حال با مومن بودن تفاوت فاحشی هم دارد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسلمان فردی است که با اعتقاد قلبی شهادتین را بر زبان جاری می‌کند، عنوان کرد: ذکر شهادتین یک سری آثار را به همراه دارد که از آن میان می‌توان به توفیق حضور در مسجد مسلمانان، یافتن توفیق معامله با مسلمانان و … را بخشی از توفیقات مسلمان خواند.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در تبیین موضوع به میزان مسلمان بودن افراد اشاره کرد و گفت: بعضی افراد با بر زبان آوردن شهادتین رضایت داده و به تاکیدات دیگر اسلام توجهی ندارد و به بایدها و نبایدهای دین مبین اسلام توجهی ندارد.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از بیان موضوعاتی که واقعیت ندارد، گفت: نباید موضوعی را قبل از به یقین رسیدن و یا اثبات شدن در محکمه‌ای، در بین مردم عنوان و بازگو کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.