آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تهران عزادارشهادت فرزندامام هشتم/حضور عاشقان درحرم حضرت عبدالعظیم

امام جواد

به گزارش راگانیوز ،قبله تهران همزمان با شب و روز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، میزبان عاشقان و دلباختگانی بود که خود را از نقاط دور و نزدیک به شهرری رساندند.

همزمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان های استان تهران سیاهپوش شده و مردم متدین و انقلابی استان با حضور در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی به اقامه عزا پرداختند.

حضور مبلغین و کارشناسان مذهبی در نقاط مختلف استان تهران از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) بود که با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی به اجرا درآمد.

برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه عزاداری در حسینیه ها و اماکن مذهبی پاکدشت، اعزام ۲۰ مبلغ در رباط کریم و حضور ۴۰ کارشناس مذهبی در هیئات جنوب شرق استان تهران از جمله پیش بینی های انجام شده برای برگزاری پرشور عزاداری امام جواد(ع) بود.

اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان تهران همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)

۸۵ مبلغ و مبلغه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) در شهرستان های غرب استان تهران از جمله شهریار و ملارد حضور پیدا کرده و به تبیین سیره و روش زندگی امام نهم شیعیان پرداختند.

حضور در مساجد و حسینیه ها، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مذهبی، پاسخگویی به سوالات اعتقادی و ترویج سبک زندگی اسلامی نیز توسط در این ایام دنبال شد.

برنامه های ویژه ای در شب شهادت امام جواد(ع) در شهرستان های مختلف استان تهران از جمله شهریار، ملارد، ورامین، شهرقدس، قرچک، پاکدشت، پیشوا، قرچک، بهارستان، رباط کریم، شمیرانات، دماوند و فیروزکوه و نقاط مختلف این استان برگزار شد.

عاشقان امام نهم در قبله تهران حضور یافتند

قبله تهران نیز همزمان با شب و روز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، میزبان عاشقان و دلباختگانی بود که خود را از نقاط دور و نزدیک به شهرری رسانده و در کنار مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به اقامه عزا پرداختند.

برنامه های ویژه مذهبی نیز با حضور سخنرانان مذهبی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) در قبله تهران از سوی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

امام جواد(ع) نقش برجسته ای در گسترش مکتب علمی شیعه ایفا کردند

حجت الاسلام رضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که امام جواد(ع) در سنین پایین به مقام امامت رسیدند، اظهار داشت: امام جواد(ع) از هر فرصتی برای بیان اصول و مکتب حیات بخش اهل بیت استفاده می کردند و به همین خاطر امام نهم نقش به سزایی در گسترش مکتب علمی شیعه ایفا کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: امام جواد(ع) در دوران ۱۶ ساله امامت خود توانستند به تربیت شاگردان خوب و برجسته ای بپردازند که این شاگردان با حضور در میان مردم و در نقاط مختلف، به گسترش اسلام ناب محمدی کمک فراوانی کردند.

شیعه مدیون تلاش های امام نهم است

وی ادامه داد: اقدامات و ابتکارات امام جواد(ع) در گسترش مبانی اسلام اصیل آنچنان گسترده و عمیق بود که موجب خشم و ناراحتی دستگاه حکومتی آن زمان شد و خاندان عباسی از هر فرصتی برای ضربه زدن به امام نهم استفاده می کردند.

غلامی اضافه کرد: امام جواد(ع) علیرغم سخت گیری های صورت گرفته از سوی عباسیان، توانست در دوران امامت خود، قدم های بزرگی در آشناسازی مردم با مکتب اهل بیت بردارد و امروز شیعه مدیون تلاش های امام نهم است.

باید زوایای زندگی امام جواد(ع) تبیین شود

حجت الاسلام حسن منتظری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا و از کارشناسان مذهبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید از فرصت سالروز شهادت امام جواد(ع) برای آشنایی هر چه بیشتر با زندگی آن حضرت استفاده کرد.

وی افزود: متأسفانه امروز بسیاری از زوایای زندگی امام جواد(ع) برای مردم بویژه آینده سازان ایران اسلامی ناشناخته است و باید با استفاده از فرصت های مختلف، به تبیین سیره و روش زندگی این امام همام پرداخت.

منتظری ادامه داد: امام جواد(ع) در دوران امامت خود بسیار مظلوم بود و حتی در خانه نیز مورد ظلم قرار گرفت اما امروز مرقد مطهر این امام همام در کاظمین، میزبان هزاران زائر و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.