آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تورهای رایگان ری گردی به مناسبت دهه فجر برگزار می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) حجت الاسلام علی معبودی در این باره اظهار داشت: تورهای محله گردی ری از روز شنبه ( ۱۳ بهمن ماه) آغاز و تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اولین روز این ری گردی از محله شهید غیوری آغاز و بازدید از مسجد افضلیه، آرامگاه شیخ صدوق و مقبره تختی از جمله برنامه های این روز است.
معاون شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: هر تور با یک راهنما با توضیحات لازم در خصوص آثار تاریخی و مذهبی ری خواهد بود.
وی عنوان کرد: توزیع بسته های فرهنگی شامل کتابچه های معرفی آثار تاریخی و نقشه های معرفی اماکن گردشگری شهرری به گردشگران ارائه می شود تا این گنجینه های تاریخی بهتر معرفی شوند.
معبودی تصریح کرد: آثار تاریخی چشمه علی، برج طغرل، ابن بابویه، برج نقاره خانه، گنبد اینانج و آتشکده ری از جمله آثاری است که بازدیدکنندگان از آنها دیدن می کنند.
وی ادامه داد: این تورها با هماهنگی ستاد گردشگری منطقه ۲۰ در سطح نواحی یک تا ۶ برگزار می شود و شهروندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۵۵۹۷۲۱۱۸ (مرکز ری شناسی ) تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.