آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توزیع بن لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌برخوردار/ تهیه جهیزیه برای ۱۵ زوج جوان

خبرگزاری فارس: توزیع بن لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌برخوردار/ تهیه جهیزیه برای 15 زوج جوان

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص بن خرید لوازم‌التحریر و البسه به ۲ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار و تهیه جهیزیه ۱۵ زوج جوان به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات خیرخواهانه گفت: با هماهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی و آموزش و پرورش منطقه ۲۰ بن کارت‌های لوازم‌التحریر و البسه بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار در ۱۹۵ مدرسه توزیع می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به این‌که نخستین مجمع خیرین منطقه ۲۰ برای اجرای برنامه‌های مدیریت شهری و با هدف کاهش فقر و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان کم بضاعت برگزار شد، اظهار داشت: با دعوت تعدادی از خیرین محلی و اصناف و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقتصادی و اجتماعی بالقوه سطح منطقه، به‌منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه در کمک‌رسانی به محرومین بستر مناسب ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: با شناسایی زوج‌‌های جوانی که توانایی تأمین حداقل‌های شروع زندگی خود را ندارند با همکاری خیرین، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) منطقه ۲۰ و همراهی شهرداری منطقه نسبت به تهیه وسایل ضروری این زوج‌های جوان اقدام شد.

صفوی در جلسه هم‌اندیشی خیرین این منطقه، تشکیل نهادهای خودجوش برای کمک به مستمندان و افراد ناتوان را سرلوحه کار خیرین برشمرد و افزود: خدمت به هم‌نوع موجب نزول رحمت الهی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مسجد محوری و محله محوری، مشارکت ائمه جماعات و ستاد توانمندسازی با رویکرد اجتماعی فرهنگی را از آثار کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت سلامت اقشار جامعه، رفع نیاز محرومین و نیازمندان از سوی انسان‌های خیر موجب افتخار و کسب نام نیک و ثبت پاداش اخروی در پرونده اعمال است.

* برگزاری ۱۱۰ ازدواج آسان در شهر تهران 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مسلمی، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ ازدواج آسان در شهر تهران ثبت شده که ۸ مورد آن مربوط به منطقه ۲۰ است اظهار داشت: شناسایی افراد نیازمند، خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست و رسیدگی و حمایت آنان مورد توجه این قرارگاه است.

وی گفت: این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی فرصت مناسبی برای بالابردن ظرفیت‌ها و پیش بینی برنامه‌ها برای توسعه ازدواج آسان است.

به گزارش فارس، شهردار  منطقه ۲۰ در پایان بهره‌مندی از برکات کرامت و احسان به خانواده‌های نیازمند که موجب حفظ کانون امن خانواده‌ها می‌شود را نتیجه مشارکت خیرین در امور خیرخواهانه عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.