آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توسعه اشتغال روستایی مهم ترین وظیفه دهیاران و بخشدار قرچک است

به گزارش راگانیوز ؛ وی تأکید کرد: توسعه شهرستان بدون همکاری و تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی و طرح‌های اشتغال‌زایی ادارات شهرستانی را بسیار مشکل و در همین راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست به راهکارهای حمایت از مشاغل پشتیبان و مشاغل خانگی بپردازند و الگوهای اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تثبیت و توسعه اشتغال در شهرستان را تدوین کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک همچنین با اشاره به طرح اشتغال حمایتی که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر استان مطرح‌شده است افزود: توسعه اشتغال روستایی را یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های رفع مشکل اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت است  که بخشدار مرکزی و اعضای شورا و دهیاران در پیاده‌سازی این طرح و رفع معضل بیکاری روستاها باید همکاری لازم به عمل‌آورند.

حبیبی بیان داشت: به‌منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع درزمینهٔ تسهیلات اشتغال‌زایی، تمامی شعب بانک‌های عامل شهرستان نسبت به ارائه گزارش عملکرد از روند پرونده‌های اشتغال‌زایی به تفکیک هر فرد  به فرمانداری اقدام و همچنین در صورت عدم پرداخت دلایل آن ذکر شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی مناسب به مراجعین بانک‌های عامل در سطح شهرستان به‌صورت روزانه، تمامی بانک‌های عامل شهرستان نسبت به فعال‌سازی تمامی باجه‌ها در راستای رفاه حال مردم و صرفه‌جویی در زمان و رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از نارضایتی مشتریان اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک اظهار کرد: پیرو مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در خصوص ایجاد دهکده سفال در شهرستان قرچک با توجه به پیشینه قرچک و اهمیت موضوع اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نسبت به ارائه طرح تفضیلی با همکاری ادارات  مربوطه جهت ارائه به سازمان برنامه‌وبودجه استان ظرف مدت یک هفته اقدام کند.

حبیبی تأکید کرد: با توجه ارائه طرح گذر فرهنگی و هنر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور آشنایی با هنر و فرهنگ و بحث اشتغال‌زایی در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، شهرداری، شورای اسلامی شهر، بخشداری و دیگر ادارات مربوطه همکاری لازم در اجرای این طرح را با اداره مذکور به عمل‌آورند.

در ادامه این جلسه مرتضی سلطان محمدی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک گزارشی از روند وضعیت تسهیلات سامانه کارا و اشتغال‌زایی در شهرستان ارائه کرد.

روسای بانک‌ها نیز بابیان نکات کارشناسی و توضیحات فنی پیرامون موضوع جلسه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

گفتنی است چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان قرچک به ریاست الله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور سایر اعضاء و روسای بانک‌های در سالن اجتماعت فرمانداری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.