آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توسعه پلی کلینیک ها به جای بیمارستان سازی

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس درخصوص تمرکززدایی بیمارستانی در تهران به خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: امروزه دنیا به سمت ایجاد بیمارستان های مدرن و نوین حرکت کرده است و در بحث خدمات رسانی درمانی و بهداشتی همه دسترسی ها را با کمترین هزینه انجام می دهند.

 

محجوب با بیان اینکه توزیع هزینه های بیمارستانی باید براساس اولویت تخصص و هزینه انجام شود، افزود: تهران کانونی است که تخصص، دانش و امکانات در آن متمرکز شده است.

 

وی درخصوص احداث بیمارستان در سایر استان ها، خاطرنشان کرد:  نگهداری و تجهیز بسیاری از بیمارستان ها در برخی سطوح هزینه اش برای ما بیشتر از آن بود که حتی هزینه مسافر را تحمل کنیم و یا مسافر را ببریم و بیاوریم اما چون این خدمت انجام نمی شود درخواست برای احداث بیمارستان در استان ها زیاد است.

 

محجوب با اشاره به احداث بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرهای مختلف، گفت: بارها در تامین اجتماعی امتحان کرده ایم و در استان های مختلف بیمارستان احداث کرده ایم بعد ناچار شدیم بیمارستان های مورد نظر را کوچک کنیم و یا در مواردی بیمارستان را تعطیل کرده ایم چون نتوانسته است به اندازه کافی بیمار جذب کند. یعنی هزینه های نگهداری بیمارستان چند برابر درآمدهای آن بوده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از بیمارستان های تامین اجتماعی حتی از برخی بیمارستان های خصوصی تهران گران تر می باشد.

 

محجوب تاکید کرد: ایجاد پلی کلینیک ها و توسعه آنها می تواند درمان را تا کوچکترین اجزاء خود در روستاهای با جمعیت 2 تا 3 هزار نفری نیز توسعه دهد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد پلی کلینیک ها از 20 سال پیش مورد گفتگو بوده است اما متاسفانه هنوز به طور وسیع بیمارستان سازی می کنیم.

 

محجوب در پاسخ به سوالی مبنی بر احداث مجتمع های درمانی، خدماتی و آموزشی در دهستان ها  گفت: در مناطق روستایی فعلا فقط خانه بهداشت داریم.

شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.