آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توسعه گردشگری ری اقتصاد تهران را متحول می کند

به گزارش راگانیوز ، فرهاد افشار شامگاه چهارشنبه در همایش انجمن انبوه سازان تهران با هدف بررسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی در حوزه ارتقای کیفیت ساخت و ساز در شهرری اظهار داشت: سیاست اصلی شهرداری این منطقه توسعه شهرری است.
وی ادامه داد: نقاط گردشگری و تاریخی ری می تواند بستر رشد اقتصادی را برای شهر تهران فراهم کند به گونه ای که مقصد سفر چند روزه گردشگران محسوب شود.
شهردار منطقه ۲۰ وجود بارگاه عبدالعظیم (ع)، برج طغرل و مناطق صنعتی را پتانسیل های مهم گردشگری در جنوب تهران بیان کرد و افزود: این ظرفیت ها اگر به درستی ساماندهی شوند موجب رشد اقتصادی این منطقه می شوند.
افشار افزود: برای تحقق این توسعه نیاز به امنیت سرمایه گذاران است تا سرمایه های خود را به این منطقه انتقال دهند و انبوه سازان در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی در ادامه با اشاره به رسالت نظام مهندسی در توسعه شهر گفت: کنترل ساخت و ساز نیازمند رویه ای جدید و بازنگری است و لازم است تا هزینه نظارت مهندسی را نیز افزایش داد.
شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: سعی می کنیم با تغییر نگاه نظام مهندسی، ساختمان هایی با ضریب ایمنی بالا با صرف کمترین انرژی ساخته شود.
رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز در ادامه این همایش عنوان کرد: انجمن انبوه سازان در هر شهری به عنوان یک سازمان مردم نهاد می تواند پل ارتباطی خوبی برای بیان مشکلات مردم به مسوولان باشد.
حسن خلیل آبادی افزود: نظام مهندسی باید در جامعه مدنی نقش پر رنگ داشته باشد در غیر اینصورت دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت.
وی ادامه داد: نگاه جمعی در بین انبوه سازان بسیار ضعیف است که باید تقویت شود، این صنوف اگر دوستدار آینده هستند باید خود را تقویت کنید.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسکن یک محصول است که باید شرایط مصرف کنندگان را هم در نظر گرفت.
محسن علیجانی ادامه داد:.صنعت ساختمان اثرات و ابعاد مهمی دارد که رعایت کیفیت، شرایط ساخت و ساز، ایمنی و بهداشت و صلاح اقتصادی را باید در نظر گرفت.
وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی یک سازمان عمومی غیر دولتی است، گفت: این سازمان رابطه بین مردم و دولت است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: تعداد ۱۲۰ هزار نفر در تهران و ۴۵۰ هزار نفر در کل کشور عضو صنوف نظام مهندسی هستند که ظرفیت خوبی برای رشد صنعت ساختمان محسوب می شوند.
وی گفت: شهرستان ری با وسعت ۲۱۰ هزار هکتار دارای پتانسیل های خوبی است که می تواند مامن خوبی برای سرمایه گذاران باشد.
منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلینی که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.