آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ثبت اطلاعات ۴۰۰ مبلغ شهر ری در سامانه اعزام سجام

به گزارش راگانیوز ؛ حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری، امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد؛ گفت: تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۶۰ به فرمان امام راحل با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی و مفاهیم دینی انجام شد.

وی افزود: تبلیغات اسلامی نهادی زیر نظر رهبر معظم انقلاب است که از سال ۱۳۸۰ ریاست آن طی حکم رهبری به عهده حجت الاسلام خاموشی واگذار شده که مسوولیت برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی و نظارت بر امور و شعائر دینی، اعزام مبلغان، آموزش، نشر و چاپ قرآن و نظارت بر دارالقرآن ها را بر عهده دارد.

حجت الاسلام کنگرلو ادامه داد: سازمان دارالقرآن، موسسه تبیان، انتشارات امیرکبیر، حوزه هنری، پژوهشکده باقرالعلوم، خبرگزاری مهر، بنیاد دعبل که در موضوع مداحان فعالیت دارد همه تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرری بیان داشت: اداره کل‌ها تشکل‌های قرآنی و خانه‌های قرآنی نیز تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی هستند که شامل 120 تشکل قرآنی ۴۰ موسسه قرآنی و ۸۰ خانه قرآن است.

وی اظهار داشت: در شهرری کنار همه فعالیت‌های قرآنی به تفسیر توجه زیادی می‌شود طوری که ده مسجد تفسیر دارند و  به صدها نفر نیز جوایزی داده شده است.

حجت الاسلام کنگرلو گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرری از جمله اداراتی است که بیشترین فعالیت را در زمینه مبلغان دارد طوری که ۴۰۰ نفر در سامانه سجام آن ثبت نام کرده و همه پرونده دارند؛ همچنین اطلاعات هیات مذهبی نیز در سامانه طوبی ثبت می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرری با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرری اعزام روحانی مستقر برای تبلیغ است، اظهار داشت: این روحانیون در اطراف روستاهای شهررری فعالیت دارند، طی یازده ماه گذشته ۳۱ روحانی مستقر داریم که همه برنامه‌های فرهنگی نظیر آموزش قرآن، آموزش خانواده و مشاوره های دینی و خانوادگی در این روستاها را برعهده دارند.

وی بیان داشت: همه هیات‌های مذهبی در سامانه طوبی ثبت نام کردند که به 600 پرونده می‌رسند، در شهرری هر فصلی ما با هیات‌های مذهبی جلسه و آموزش داریم؛ طی یک سال گذشته ۱۰ برنامه آموزشی برای مداحان داشته ایم که شامل مقتل‌شناسی، آداب مداحی، صوت است که همه توسط اساتید خوبی آموزش داده شده است.

حجت الاسلام کنگرلو با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرری در سال ۹۶ اداره برتر استان شناخته شد، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی ده‌ها برنامه داریم که بخشی از آن شامل پیشگیری از مواد مخدر و آموزش خانواده قبل و بعد ازدواج و مشاوره دینی است.

خبرگزاری شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.