آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جاده های نا ایمن عامل اصلی تصادفات شهرستان ری است

به گزارش راگانیوز ، حسن خلیل آبادی  در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه نظارت بر پیمانکاران راهسازی ری بسیار ضعیف و نیازمند توجه ویژه است، اظهار داشت: تامین تجهیزات و نصب دوربین در راه ها و جاده ها تنها راه کاهش تلفات انسانی در حوادث رانندگی این منطقه است.
وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرها و روستاهای ری از نظر نگهداری، ایمنی، روشنایی و بهداشت مناسب نیست و باید رسیدگی شود.
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: دست اندازها و حفره های زیادی در جاده های این شهرستان وجود دارد که صدمات زیادی را به وسایل نقلیه وارد می کند که باید اصلاح شوند.
وی گفت: برخی از جاده های خروجی شهرری از جمله جاده ورامین، قم، جاده قدیم و بهشت زهرا (س) ناایمن و حادثه خیز است و باید اصلاح شوند، ضمن اینکه دور برگردان جاده ورامین به طالب آباد و جاده امام رضا (ع) و دوربرگردان جاده خاوران نیز از لحاظ مهندسی شرایط مناسبی ندارد.
خلیل آبادی ادامه داد: باید پلیس راهرو و راهداری در این مناطق گشت های منظم داشته باشد ضمن اینکه نصب روشنایی و علائم ایمنی نیزضروری است.
وی اظهار داشت: نزدیک به ۸۰ سال است که از این جاده ها بدون انجام اصلاحات هندسی استفاده می شود و تاکنون اصلاح خاصی در این منطقه انجام نگرفته است.
خلیل آبادی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه نگهداری راه های شهرستان ری در مقایسه با شهرستان های مجاور تبعیض وجود دارد و این شهر مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی گفت: بسیاری از مردم ساکن در این منطقه از قشر کارگر هستند که در این مسیرهای پرخطر تردد می کنند و باید در این زمینه بیشتر فعالیت کرد.
شهرستان ری دارای ۳ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی و ۶۵ کیلومتر آزادراه است که به محل امنی برای تخلیه روزانه ۴۳ تن پسماند ساختمانی برخی کامیون های حامل این پسماندها تبدیل شده است، ضمن اینکه بافت شهری فرسوده و حمل کامیونهای زباله به آرادکوه نیز بر ناامنی این جاده ها افزوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.