آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جدال بر سر پروژه بهسازی امامزاده عبدالله به پایان رسید

به گزارش راگانیوز؛  پس از کش و قوس های فراوان جدال بر سر پروژه تخریب قبور امامزاده عبدالله شهرری به پایان رسید.
چندی پیش اداره اوقاف شهرستان ری اقدام به بهسازی کف حیاط محوطه امامزاده عبدالله کرده بود و اداره میراث شهرستان ری به دلیل اینکه این آستان ثبت میراثی است و قبل از هر اقدامی در آثار میراثی باید از این اداره مجوز اخذ می‌شد، مانع از ادامه فعالیت اوقاف شده و از دادستانی حکم توقف کار را گرفته بود.

این ماجرا واکنش های زیادی به همراه داشت و پنجم اسفد ماه همه مسئولان ذی‌دخل از این پروژه بازدید کردند و ادامه فعالیت پروژه را منوط به دستور قضایی کردند.

جهت پیگیری این موضوع، تکلیف نهایی پروژه را از رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری جویا شدیم.

مجوز ادامه کار از میراث فرهنگی صادر شد

حجت الاسلام سعید اوتارخانی با بیان اینکه حکم قضایی مرتفع شد، اظهار داشت: طی جلسه ای که دیروز ظهر داشتیم هماهنگی ها صورت گرفت و موانع برداشته شد و شهرداری و میراث فرهنگی موافقت خود را اعلام کردند.

وی گفت: مجوز ادامه فعالیت و بلامانع بودن کار از سوی میراث فرهنگی صادر شد و در حال انجام زیرسازی هستیم و در دو شیفت روز و شب کار انجام می دهیم که نتیجه کار شایسته این آستان مقدس و زائرین باشد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری افزود: سنگ های روشنی انتخاب کرده ایم و برج های نوری در نظر گرفته شده تا در مراسماتی که شب برگزار می شود مردم در فضایی مفرح و تمیز حضور داشته باشند.

اوتارخانی بیان کرد: فازی که در ضلع جنوبی شروع کردیم به طور کامل و صد در صد تا پایان سالجاری تمام می شود و در ایام نوروز به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی و مقبره های امامزاده تخریب نشده است،  ادامه داد: تنها  سنگفرشی که چند سال پیش کار شده بود و فرسوده شده است، تغییر می دهیم. اینگونه کارها در سنوات گذشته به صورت شفاهی انجام می شد و دوستان تاکید دارند که از این پس کتبی انجام شود که در این دو سه روز نامه نگاری ها انجام شد و روز گذشته بلامانع بودن کار اعلام شد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری گفت: دوستان میراث فرهنگی قائل بودند که باید یک سری بروکراسی اداری اتفاق می افتاد که در طی این چند روز با هماهنگی های لازم مجوز فعالیت از میراث فرهنگی صادر شد و لذا موضوع تخریب میراثی نبود و فقط بحث بروکراسی اداری بود که مرتفع شد.
افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.